۰
سفیر صلح جهان مطرح کرد؛

توافق نامه همکاری ایران، هند و افغانستان باعث گسترش مبادلات تجاری و صلح و دوستی می شود

سفیر صلح جهان گفت: توافق نامه همکاريهاي ايران، هند و افغانستان براي ارتقاء قابليتهاي ترانزيتي بندر چابهار باعث گسترش مبادلات تجاری و نهادینه شدن صلح و دوستی در منطقه و جهان می شود.
توافق نامه همکاری ایران، هند و افغانستان باعث گسترش مبادلات تجاری و صلح و دوستی می شود
به گزارش چهاربهاران، محسن کریمی طبسی اظهار کرد: با امضاي اين توافق نامه وارد مرحله جديدي از رشد و توسعه اقتصادی یکی از شاهراه های تجاری دنیا خواهيم شد. محسن کریمی طبسی افزود : اخیرا هند اعلام کرده بي صبرانه منتظر افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان و خواف- هرات بوده و مقرر شده اپراتور هندي هفته هاي آينده فعاليت های خود را در بندر چابهار آغاز کند. 
وی بیان کرد: چابهار به عنوان يکي از بهترين مناطق راهبردي سواحل مَکّران، نقطه طلايي براي تجارت، ترانزيت و صنايع مختلف است و در آينده نقش اساسي را براي توسعه منطقه ايفا خواهد کرد.
کریمی طبسی با بیان اینکه هدف اصلی، آوردن سرمایه‌گذار و کمک به جذب سرمایه است، افزود: اگر بتوانیم مبادلات تجاری را گسترش دهیم، می‌توانیم صادرات غیرنفتی کشور را به دنیا افزایش دهیم و تا حدود زیادی از وابستگی به نفت بکاهیم.
سفیر صلح جهان تاکید کرد: اگر بتوانیم مبادلات تجاری را گسترش دهیم، می‌توانیم به کمک آن، صلح و دوستی را در جهان ایجاد کنیم‌.
وی ادامه داد: آمریکایی ها در تحریم های ظالمانه علیه ایران تنها هستند و عدم همراهی کشورهای مختلف با موضوع تحریم، خود حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نقش استراتژیک منطقه ای کشورمان را به خوبی تبیین می کند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 452391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *