دادگستری با تمام توان حقوق زیست محیطی مردم را پیگیری می کند

28 آبان 1397 ساعت 7:05

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه دادگستری استان با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می کند.


به گزارش چهاربهاران، وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان دیدار کرد.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیگیری های مسئولین محیط زیست استان جهت رفع معضلات زیست محیطی بیان داشت: با عنایت به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری که نشان دهنده میزان اهمیت و ضرورت مسئله محیط زیست در نگاه عالی ترین سطح راهبری و سیاست گذاری نظام جمهوری اسلامی است، مجموعه دادگستری استان با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می کند.
وی افزود: مهمترین حق مردم حق زندگی است و همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و نه تنها دادگستری بلکه کلیه مسئولین استان باید با انسجام کامل و تشریک مساعی، نسبت به رعایت حقوق زیست محیطی شهروندان اهتمام داشته باشند.
 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه به پرونده های موجود در حوزه های قضایی اشاره و اظهار داشت: رسیدگی سریع و قاطع به پرونده های ارجاعی با نگاه تخصصی و استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب، با جدیت بیشتری در مجموعه دادگستری سیستان و بلوچستان پیگیری می شود و با متخلفین قانون خصوصاً افراد ذی نفوذ برخورد می شود و هیچگونه کوتاهی و اغماضی در این رابطه را نمی پذیریم.
وی گفت: مجموعه دادگستری استان سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای اجرای وظایف تعیین شده در قانون، اجراییکردن سیاست های زیست محیطی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همکاری و تعامل کامل در برخورد با متخلفین زیست محیطی را اعلام می کند.
در ادامه مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز ضمن تقدیر از همکاری دادگستری استان در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و رعایت حقوق عمومی در اجرای عدالت زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست با تبیین عالمانه مسئولین دادگستری در سطح استان، شناخت و اشراف به زوایای حقوق محیط زیست و اعمال آن در تصمیمات قضایی، بیان داشت: امروزه نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط زیست مطلوب غیر قابل انکار است و حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی می تواند ما را در به سرانجام رساندن وظایف قانونی مان و حفاظت از محیط زیست استان یاری کند.
وی با تاکید بر اینکه آلودگی‌های مختلف زیست محیطی اعم از آلودگی هوا، آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی، آلودگی‌های ناشی از سوء مدیریت پسماندهای عادی و ویژه، تخریب محیط زیست و شکار و صید حیوانات وحشی و موارد بیشمار دیگری که به ازای هر فعالیت انسانی ممکن است ایجاد شود عمدتاً ناشی از عدم‌آگاهی افراد و اشخاص است، گفت: بدیهی است که با توجه به عدم‌آگاهی برخی از شهروندان در بروز آلودگی‌ها، نقش آموزش در سطوح مختلف جامعه امری مهم و در اولویت است. از طرفی برای افزایش مشارکت عموم مردم در امر حفاظت از محیط زیست نیز آموزش‌های تخصصی باید انجام شود.
وحید پور مردان افزود: خشکسالی در استان، بیکاری کشاورزان، دامداران و مشکلات معیشتی در منطقه مردم را به سوی شغل های کاذب، خلاف و تخریب محیط زیست سوق می دهد.
وی ادامه  اد: در حال حاضر عدم مدیریت صحیح پسماند، توسعه افسار گسیخته صنایع بدون در نظرگرفتن ملاحظات زیست محیطی، آلودگی های ایجاد شده توسط صنایع، شکار و صید غیر مجاز حیات وحش، تخریب محیط زیست و سواحل استان از مهمترین چالش های پیش روی محیط زیست است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452388

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452388/دادگستری-تمام-توان-حقوق-زیست-محیطی-مردم-پیگیری-می-کند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir