۰
در سال حمایت از کالای ایرانی؛

پرداخت تسهیلات بدون بهره به شهروندان سیستان و بلوچستانی برای پرورش شترمرغ

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: پرورش خانگی شترمرغ به وسیله شرکت مکران ساحل در منطقه آزاد چابهار با وام بدون بهره 12 میلیون تومانی به هر خانواده می تواند در معیشت خانواده ها و توسعه پرورش شترمرغ موثر باشد.
پرداخت تسهیلات بدون بهره به شهروندان سیستان و بلوچستانی برای پرورش شترمرغ
​به گزارش چهاربهاران اصغر نورالله زاده در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین منطقه آزاد چابهار و صندوق کارآفرینی کشور در راستای ساماندهی و حمایت از پرورش، تولید و فرآوری شترمرغ در پیکره هفت منطقه آزاد چابهار امضاء اظهار کرد: در فاز نخست این تفاهم‌نامه 250 خانوار جهت دریافت تسهیلات 12 میلیون تومانی با بهره صفر درصد به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند که به هر خانواده 20 قطعه جوجه شترمرغ برای پرورش 6 ماهه در محل تعیین شده توسط خانوار داده خواهد شد.
وی با اشاره به بخش دیگری از این تفاهم‌نامه افزود: به هر خانوار تعداد 20 قطعه جوجه و غذای 6 ماهه جوجه‌های شترمرغ به آنان تحویل و شرکت مکران ساحل آرامش منطقه آزاد چابهار شترمرغ ها را پس از 6 ماه با نرخ مصوب از آنان خریداری می‌کند.
وی با اشاره به مشارکت شهروندان سیستان و بلوچستانی در این پروژه ادامه داد: به خانوارهایی که در امر پرورش و پرواربندی شترمرغ مشارکت می‌ کنند توسط صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان وام بدون بهره با تنفس دوساله پرداخت می شود.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور تاکید کرد: گفتنی است خانوارهایی که جوجه شترمرغ جهت پرورش تحویل می‌گیرند، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم را خواهند دید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شایان‌ذکر است 70 درصد شترمرغ فرآوری شده به‌صورت پوست روغن به اروپا به‌ویژه کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرات می شود.
​انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب: 452344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *