۰

فهرست افتخارات ورزش در یک هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت تیم‌های ورزشی کشورمان موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های جهانی کسب کردند.
فهرست افتخارات ورزش در یک هفته‌ای که گذشت
به گزارش چهاربهاران، ایران در هفته ای که گذشت دستاوردها و موفقیت های بزرگی را پیش چشمان خود دید. از ورزش های پرطرفداری مانند فوتبال گرفته تا پرورش اندامی که در سکوت خبری در دنیا افتخارآفرینی کرد.
معجزه آسیایی پرسپولیس
از آخرین باری که یک باشگاه ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد 8 سال می گذرد. پرسپولیس در جریانی شبیه معجزه با کنار زدن حریفان در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت. حضوری که کم از قهرمانی نداشت و نشان داد فوتبال ایران با تمام کم و کاستی ها توان رویارویی با تیم های ثروتمند و صاحب نام آسیایی را دارد. پرسپولیس با دست خالی به فینال آسیا رسید گرچه به جام نرسید اما هواداران و فوتبال دوستان را راضی به خانه فرستاد.
تهران محل رفت و آمد مسئولان فوتبال جهان
به لطف حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم ورزشگاه آزادی سر و سامانی پیدا کرد و هم اینفانتینو رییس فیفا و شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران حضور پیدا کردند. همین رفت و آمدها باعث برگزاری جلسات متعدد داخلی ها با مسئولان بلند پایه فیفا و فوتبال آسیا شد که اثرات آن به زودی مشخص خواهد شد.
ساحلی بازان سنگ تمام گذاشتند
درست زمانی که پرسپولیس در آزادی برای قهرمانی آسیا می جنگید، ساحلی بازان غریبانه در امارات در جام بین قاره ای برابر روسیه برای طلا به میدان رفتند. تیم ملی کشورمان در این دیدار توانست با غلبه بر روسیه برای دومین بار شایسته قهرمان مسابقات جام بین قاره ای شود.
یکه تازی پرورش اندام در سرزمین ماتادورها
در مسابقات جهانی پرورش اندام اسپانیا تیم ملی کشورمان با اختلاف زیاد با تیم های کره جنوبی و چین در جایگاه اول ایستاد. 8 طلا، 1 نقره و 2 برنز حاصل تلاش تیم ملی بود که نام ایران را در قله پرورش اندام جهان قرار داد.
وزنه سنگین ایران در عشق آباد
اما در گوشه دیگری از جهان هفته گذشته تیم ملی وزنه برداری در مسابقات جهانی ترکمنستان حضور یافت. ملی پوشان در عشق آباد توانستند در بیشتر وزن ها رکوردشکنی کنند و کارنامه درخشانی در ترکمنستان به جای بگذارند. 5 طلا، یک نقره و دو برنز حاصل تلاش وزنه برداران بود که باعث شد از نظر مدالی در جایگاه دوم رقابت ها قرار بگیرد.
طلسم شکنی کاراته کاها در اسپانیا
مردان کاراته ایران در سرزمین ماتادورها دست به کار بزرگی زدند و بعد از 48 سال نائب قهرمان جهان شدند. 2 طلا، یک نقره و 4 برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایرانی بود. در وزن منهای 75 کیلوگرم بهمن عسگری بعد از 12 سال به طلا رسید. قبل از این ویشگاهی در سال 2006 به طلا برسد. در بخش کومیته تیمی مردان تیم ملی کشورمان متشکل از صالح اباذری، علی اصغر اآسیابری و مهدی خدابخشی، ذبیح اله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده برابر حریفان قرار گرفت و توانست با مبارزه خوب ملی پوشان برای سومین بار پیاپی در رقابت‌های جهانی راهی فینال شود تا در کسب مدال طلای جهان هت تریک کند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 452331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *