۰

جوابیه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار درباره برخی بی‌مهری‌های رسانه‌ای به این دانشگاه

مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در پی برخی بی‌مهری‌ها درباره این دانشگاه بیانیه صادر کرد.
جوابیه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار درباره برخی بی‌مهری‌های رسانه‌ای به این دانشگاه
به گزارش چهاربهاران، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تخصصی‌ترین دانشگاه ایران به گواه وزارت علوم است و تاکنون به‌واسطه تربیت نیروهای متخصص فنی و عملیاتی دریایی کشور موفق به دریافت گواهینامه‌ها ملی و بین‌المللی از سوی ارگان‌‌های دریایی هم‌چون سازمان بنادر و دریانوردی شده است.
 عمده بدنه دریایی ایران چه در سطح مدیران ارشد دریایی و چه متخصصان فنی و عملیاتی کشتی‌های اقیانوس پیمای ایران را که شریان‌های اقتصادی کشور هستند، دانشگاه دریانوردی چابهار در عمر حدود 40 ساله خود تربیت کرده و این خود گواهی بر خدمت صادقانه این دانشگاه است.
متاسفانه افرادی در جهت منافع شخصی و ضربه زدن به روند رو به رشد این دانشگاه اقدام به بی‌مهری‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی در فضای مجازی و رسانه‌ای کرده‌اند که دانشگاه علاوه‌بر محفوظ بودن حق خود برای پیگیری قضایی و حقوقی این موضوعات؛ وظیفه خود می‌داند در راستای تنویر افکار عمومی به موارد مطرح شده پاسخ دهد.
علی‌رغم فراخوان‌های متوالی در شبکه‌های منفعت طلب و هم‌چنین معاند برای اعتراض به وضعیت سلف و غذای این دانشگاه، تاکنون هیچ اعتراضی از سوی دانشجویان فخیم این دانشگاه صورت نگرفته است؛ سلف سرویس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بنا به قانون موکد وزارت علوم مبنی بر برون سپاری هم‌چون‌ همه دانشگاه‌های ایران به بخش خصوصی و پیمانکار واگذار شده و بر نحوه تهیه و تولید غذای آن نظارت‌های مستمر از رده‌های مختلف شورای صنفی، معاون و مدیر دانشجویی و خود ریاست صورت می‌گیرد.
پیمانکار سلف این دانشگاه از پیمانکاران به‌نام است و علاوه‌بر تهیه و پخت غذا در این دانشگاه، تهیه و پخت‌ غذاهایی هم‌چون دانشگاه ولایت ایرانشهر، علوم‌پزشکی ایرانشهر، بیمارستان امام علی چابهار و بسیاری دیگر از ارگان‌ها و نهاد‌های دیگر را برعهده دارد؛ بنابراین انتشار برخی اخبار مبنی بر نامناسب بودن غذای این سلف برمبنای پرونده پیمانکار و اعتماد فراوان به آن کاملا کذب است.
دانشگاه‌ دریانوردی و علوم دریایی چابهار هم‌چون سایر دانشگاه‌های ایران با محدودیت اعتباری و بودجه‌ای رو به روست و  تاکنون که 8 ماه از سال می‌گذرد هم‌چون سایر دانشگاه‌های ایران تنها 38 درصد بودجه این دانشگاه تخصیص یافته است و این درحالی است تاکنون حداقل 60 درصد باید طبق سنوات گذشته تخصیص می‌یافت؛ بر این مبنا این دانشگاه با وجود محدودیت اعتباری در پراخت مطالبات، سلف سرویس این دانشگاه‌ را موظف کرده برای تهیه مواد اولیه، از مواد اولیه مناسب و تا حدامکان مرغوب استفاده کند و سعی کرده مطالبات سلف سرویس را در اولویت پرداخت قرار دهد که موجب دلگرمی پیمانکار سلف سرویس شده است.
هم‌چنین برمبنای برخی جوسازی‌ها درباره لغو بورسیه اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه و ادامه تحصیل آن‌‌ها از کارشناسی ارشد به دکترا، دانشگاه لازم می‌داند عنوان کند: تمامی لغو بورسیه‌های تبدیل وضعیت اساتید و اعضای هیئت علمی برمبنای دستورالعمل موکد وزارت علوم به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری کشوری اتفاق افتاده  و تنها مختص به این دانشگاه نیست؛ وزارت علوم در سال جاری کلیه ماموریت‌های تحصیلی مربیان و کارکنان دانشگاه‌‌های ایران را با استفاده از بودجه آن موسسه و دانشگاه ممنوع و لغو کرده است و دراین رابطه هیچ تصمیم درون دانشگاهی گرفته نشده و دانشگاه در این مورد اختیاری ندارد.
هیئت رئیسه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و به‌ویژه رئیس این دانشگاه از تمامی نقدها و انتقادات سازنده استقبال می‌کنند و آماده پاسخ‌گویی به رسانه‌های محترم و منصف درباره مسائل دانشگاه هستند.
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 452310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *