۰

شورای راهبردی چابهار تشکیل می‌شود/ بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شرق را دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های دریایی به ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل از توسعه اراضی پس کرانه‌ای بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با روابط مناسبی که با اتحادیه اروپا داریم همکاری‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.
شورای راهبردی چابهار تشکیل می‌شود/ بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شرق را دارد
به گزارش چهاربهاران، محمد راستاد، در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با حضور ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: ایران دارای ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر سواحل در شمال و جنوب است. حدود ۲۳۰ میلیون تن در سال ظرفیت بنادر تجاری ایران است و در حال حاضر سالانه میزان حمل و نقل دریایی در حدود ۳۰۰ میلیون تن مواد نفتی و غیر نفتی است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ایران از نظر ناوگان تحت پرچم جزو کشورهای مهم منطقه و جهان محسوب می‌شود و ۱.۱ درصد ناوگان جهانی تحت پرچم را به خود اختصاص داده ایم و جزو ۲۰ کشور اول جهان از این نظر هستیم.
راستاد ادامه داد: روند فعالیت‌ها و ارتقای حمل‌ونقل کانتینری رشد خوبی داشته است و در روزهای آینده شاهد تجهیز و تکمیل بندر شهید رجایی به ۱۲ جرثقیل گنتری کرین با ۱۰۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و همچنین ۱۵ دستگاه RTG هستیم.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۳ میلیون تن TEU تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی داشتیم، گفت: در حال توسعه ترمینال سه بندر شهید رجایی هستیم و با تکمیل این پایاینه ظرفیت به ۸ میلیون TEUمی‌رسد.
راستاد همچنین با اعلام اینکه ایران از دسترسی دریایی مناسب و محدوده بازار جذابی برخوردار است، یادآور شد: ایران در مسیر مهم دالان‌های ترانزیتی منطقه است و همین موضوع بنادر ایران و سایر شقوق حمل‌ونقل کشورمان را از نظر توسعه ترانزیتی به کشوری مهم تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: اخیرا به موافقت‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی رسیدیم که موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بندر چابهار قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شرق را دارد و حلقه واصل بین کشورهای اقیانوس هند و همچنین هند و افغانستان به شمار می‌رود.
راستاد در ادامه سخنرانی خود از تشکیل اولین شورای هماهنگی موافقت‌نامه چابهار خبر داد و گفت: به زودی شاهد اپراتور هندی در بندر چابهار خواهیم بود که با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال شروع می‌شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 452305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *