۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

آمار ترانزیت کالا در بندر چابهار در کمتر از پنج ماه، 6 برابر سال گذشته شد/ فعالیت های عمرانی بی سابقه طی چهار سال اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از حمل و نقل دریایی در بندر چابهار کاملا مشهود است که در فاصله کمتر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل 6 برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.
آمار ترانزیت کالا در بندر چابهار در کمتر از پنج ماه، 6 برابر سال گذشته شد/ فعالیت های عمرانی بی سابقه طی چهار سال اخیر
به گزارش چهاربهاران، چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر بوده و سرمایه گذاریهای عمده‌ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساختهای بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری صورت گرفته است.

بندر چابهار در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه ای و بین المللی نقش مهمی دارد و بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای محصور در خشکی نظیر افغانستان به آبهای آزاد است.

بندر چابهار به عنوان اولین بندر کشور در جذب اپراتور خارجی و اتصال سه کشور طی توافقنامه ای به نام چابهار توانست امریکا را جهت مستثنی کردن این بندر از تحریم ها قانع کند.

سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد زیرساخت های بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری نمونه ای از توجهات و اهمیت به این بندر راهبردی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر چابهار و نقش آن در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه ای و بین المللی اظهار کرد: فعالیتهای عمرانی و هزینه های زیرساختهای انجام شده طی چهار سال گذشته در تاریخ 35 ساله ساخت بندر بی سابقه است.

بهروز آقایی با اشاره به طراحی، ساخت و تکمیل پروژه فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی بیان کرد: تکمیل پروژه فاز اول یک پروژه ملی است که بهره‌برداری از آن افتخاری برای کشور در زمینه افزایش تجارت و توسعه اقتصادی است .

وی ادامه داد: ظرفیتهای ایجاد شده با افتتاح پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی اقتصاد کشور را به دیگر کشورهای پیرامونی پیوند خواهد داد که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در ایران اسلامی است و 467 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های پشتیبانی و لجستیکی از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر چابهار امضا شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: انتقال و ترانزیت محموله های گندم و حبوبات به وزن 110 هزار تن از طریق بندر چابهار به افغانستان نمونه ای از اهمیت این کشور در استفاده از حمل و نقل دریایی این بندر است که در فاصله کمتر از پنج ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل 6 برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار در پنج سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل مشهور است و با استثنا شدن از تحریم های آمریکا جایگاه بین المللی آن بیش از پیش ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 452301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *