یادداشت

قایم باشک بازی رئیس دانشگاه دریانوردی چابهار با اعضای هیات علمی و کارکنانش

17 آبان 1397 ساعت 13:41

مدتی ست دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نارضایتی خود را به عناوین گوناگون از کیفیت غذای سلف دانشگاه گرفته تا خدمات رسانی به خوابگاه‌ها به طرق مختلف ابراز می کنند، ولی ریشه این اتفاقات از کجا ناشی می شود؟


به گزارش چهاربهاران مطمئنا مدیری که درگیر حاشیه سازی بین کارکنان دانشگاه و هیئت علمی شده وقت کافی برای توجه و رسیدگی به امور آموزشی و رفاهی دانشجویان ندارد تو گویی با خط مشی خاص، زیردستان را با "واسطه" سرجای خود می نشاند تا ردی از خود بر جای نگذارد.
آیا بهتر نیست بجای رفتارهای مرموز تلافی جویانه جهت دنبال کردن اهداف سیاسی و غیرعلمی از رویکرد منصفانه، دقیق، علمی و کارشناسانه برای سامان دادن امور محوله بهره برد تا انتصابات درون دانشگاهی مصون از سیاسی کاری، باندبازی، قومیت گرایی و ایجاد دوقطبی کاذب باشد تا دانشجوی باسواد و سالم تحویل جامعه بدهیم؟!
براستی اینکه گفته می شود بورس علمی جمعی از اعضای هیات علمی که نیروهای متخصص دانشگاه هستند، با استناد به یک رويه غیرمعمول به یکباره لغو شده و گروهی دیگر از اعضای هیات علمی در رشته های غیرتخصصی که از یک قوم یا مذهب خاص هستند جایگزین شده اند، صحت دارد؟ و اگر پاسخ مثبت است دلیل آن چه چیزی می تواند باشد؟!
اینکه حساب برخی کارمندان دانشگاه با وساطت مرجع قضایی از انسداد رها شود و یا کسر حقوق جمعی از کارکنان که احتمالا چون ما نمی اندیشند، بدون در نظر گرفتن عذر موجه شان در امور اداری اعمال شود، چیزی جز برخورد مغرضانه است یا معنی دیگری می دهد؟!
بر اساس تجربه، مدیری که برای رضایت اسپانسرهای خود با انتصابات عجیب و غریب و مشاوره های برون دانشگاهی در دانشگاه، صدای منتقدین و مخالفان را درمی آورد، دیگر برگ برنده‌ای برای تداوم مدیریت اش نخواهد داشت.
​انتهای پیام/


کد مطلب: 452255

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452255/قایم-باشک-بازی-رئیس-دانشگاه-دریانوردی-چابهار-اعضای-هیات-علمی-کارکنانش

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir