۰
رئیس بنیاد شهید چابهار خبر داد؛

تجلیل بیش از 250 خانواده شهید، آزاده و ایثارگران چابهار، کنارک و نیکشهر از اول امسال

رئیس بنیاد شهید شهرستان چابهار گفت: از اول امسال تاکنون بیش از 250 دیدار و مراسم تجلیل مناسبتی و غیرمناسبتی از خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران چابهار، کنارک و نیکشهر توسط این نهاد انجام شده است.
تجلیل بیش از 250 خانواده شهید، آزاده و ایثارگران چابهار، کنارک و نیکشهر از اول امسال
علی داور نیا در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: تحلیل از خانواده شهدا در مناسبت های مختلفی همچون هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، هفته دولت و مناسبت های متعدد پاسداشت و احترامی واجب برای خون گرانبهای شهدا می باشد.
وی با اشاره به همکاری کلیه ادارات شهرستان در تجلیل از خانواده معزز شهدا افزود: امنیت و آسایش امروز خود را مدیون خون این دلاور مردان هستیم و واجب است تا مسئولان جامعه در خصوص عزت و احترام به مقام شاخص شهدا از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
رئیس بنیاد شهید چابهار ادامه داد: امروز ما با امام علی(ع) همنواییم که در خصوص مقام شهدا فرمودند؛ آنگاه که دردمندانه معراج یافتگان صفیّن را مخاطب قرار داد و فرمود:« کجایند برادران ما که در راه خدا قدم بر می داشتند؟ خوشا به حالشان که دیگر نیستند.
وی با اشاره به نقش مهم فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد: شهیدان به «مرگ باوری» رسیدند و این گونه در شمار «بل احیاء» و در ضیافت نورانی «عندربهم یرزقون» قهقهه‌ی مستانه زدند! دنیا، «ماندن آنان» را باور کرد و افسوس که ما در گردونه‌ی زندگی، " ماندن دنيا " را باوركرده ايم! و این فاصله، درد امروز ماست!
وی فاصله گرفتن از ایثار و شهادت را پس رفت فرهنگی دانست و تشریح کرد: تردیدی نیست که فاصله‌گیری از فرهنگ غنی شهادت و ایثار که امروزه می‌بایست در مؤلفه ها و ویژگی های ارزشمندی چون «دیگر خواهی»، « صداقت» ، «اخلاص» و «خدمت خالصانه» تبلور و تجلی یابد، ظرف سالهای اخیر مولِد نابسامانی ها و معضلاتی برای مردم و کشور شده و به تدریج ذائقه ی جامعه را به سمت و سوی دنیا طلبی و تکاثر سوق داده است.
داور نیا در پایان خاطرنشان کرد: تجلیل از قهرمانان یک ملت ، خاصه آنان که بی نام و نشان ، در روزگاران سختی و محنت، وجود خویش را سپر بلای حوادث کرده اند، فریضه ای است که توجه به آن، تحکیم هویت انسانی و ترویج فضیلت ها را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 452245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *