۰
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی:

تصویب طرح حذف دلار از معاملات بین المللی قدمی به سوی خودکفایی

نماینده مردم چابهار گفت: تصویب طرح حذف دلار از معاملات بین المللی قدمی به سوی خودکفایی برای کشور است.
تصویب طرح حذف دلار از معاملات بین المللی قدمی به سوی خودکفایی
عبدالغفور ایرانژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به دو طرح جدید در مجلس با عناوین«حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» که اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با تحریم های خصمانه علیه ملت ایران است اظهار کرد: دو طرح مذکور که به تازگی در مجلس شورای اسلامی در حال مطرح شدن است در خصوص حذف تدریجی دلار از مبادلات غیرضروری می باشد که می تواند زمینه ثبات پولی ایران را به لحاظ ارزش گذاری ایجاد کند.

وی با اشاره به مواضع مناسب ایران در مقابل کشورهایی که دست به تحریم ایران می زنند، افزود: محدودیت های تجاری و اقتصادی در نظر گرفته شده در این طرح ها می تواند مقابله به مثل مناسبی برای کشورهایی باشد که با اقدامات غیرمنصفانه نسبت به محدودیت و تحریم ایران در همکاری با آمریکا اقدام می کنند.

نماینده مردم چابهار ادامه داد: در صورت تصویب این دو طرح در مجلس شورای اسلامی، برخی از کشورهایی که هم ایران را تحریم کرده اند و هم از منافع اقتصادی ما بهره مند هستند مجبورند بین این دو گرایش یکی را انتخاب کنند.

وی با اشاره به تاثیر این طرح ها در کاهش مشارکت برخی کشورهایی که با آمریکا وارد تحریم ایران شده اند، تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران نقش اقتصادی غیرقابل حذفی در دنیا دارد، آمریکا نخواهد توانست با بازی دلار و تحریم بر اقتصاد ایران تأثیر بگذارد در صورتی که ایران مواضع قدرتمندی به خود گیرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کشور مطرح کرد: اگر در مقابل کشورهایی که همواره قصد محدودیت ایران را دارند به همان میزان رفتار تحریمی داشته باشیم مطمئنا مواضع کشور در همه زمینه ها حفظ خواهد شد.

ایرانژاد خاطرنشان کرد: این طرح ها در حال پیگیری در مجلس است که با رسیدگی و بررسی دقیق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار می گیرد تا بتوان بهترین تصمیم را برای ایجاد مواضع مناسب ایران در دنیا اتخاذ کرد.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 452242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *