۰
مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان؛

فعالین گردشگری وام 250 میلیون تومانی دریافت می کنند/سه میلیارد تومان برای درک و گلفشان های کنارک هزینه شده است

مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: سه میلیارد تومان برای گردشکری کنارک و ۲۵۰ میلیون تومان برای مرمت مجتمع های گردشگری چابهار صرف شده است همچنین سه میلیارد تومان برای ساخت زیرساخت های گردشگری چابهار تخصیص یافته که به زودی اجرایی می شود.
فعالین گردشگری وام 250 میلیون تومانی دریافت می کنند/سه میلیارد تومان برای درک و گلفشان های کنارک هزینه شده است
به گزارش چهاربهاران علی رضا جلال زائی در جلسه رسیدگی به مشکلات فعالین گردشگری چابهار که با حضور استاندار در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی، افزایش بی سابقه تملک دارایی در حوزه گردشگری، پرداخت ۲۵۰ میلیون تومانی وام برای گردشگران از سال جاری، فراهم کردن شرایط زیرساختی جدید به بخش های خصوصی با اولویت بوم گردی با شهرداری چابهار من جمله اقدامات در دست کار می باشد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس ها و دوره های گردشگری برای گردشگران چابهار افزود: در بخش صنایع دستی طرح شناسایی صنعتگران تا الان نداشته وجود نداشته به همین منظور خرید صنایع فاخر از صنعتگران آغاز شده است تا رضایت نسبی حاصل شود همچنین هماهنگی برای برگزاری اولین جشنواره ساحل نشینان کشور در چابهار با حضور گردشگران هرمزگان، بوشهر، گیلان، مازندران و سیستان و بلوچستان نیز تا پایان سال اجرا می شود. 
مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: چابهار در زیر ساخت های گردشگری توسعه خوبی داشته است به طوری که هتل دلفین تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد و برخی از مشکلات ما را حل خواهد کرد همچنین در روستاهای هدف گردشگری بوم گردی های ایجاد شده حتی در بریس و پسابندر بومی های محلی مکان هایی را در اختیار گردشگران قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت آب و هوایی و واقع شدن در جوار آبهای اقیانوسی از جذابیت های خوبی در زمینه جذب گردشگر برخوردار است تاکید کرد: توجه به زیرساخت های گردشگری منجر به جذب توریست داخلی و خارجی می شود و می توان بخشی از اشتغال را مرتفع کرد همچنین فعالیت اقامت گاههای بوم گردی می تواند به معرفی آداب و رسوم سیستان و بلوچستان منجر شود و باید در این زمینه افراد بومی بیشتر تلاش کنند.
به گزارش چهاربهاران استاندار سیستان و بلوچستان دیروزدر سفر به چابهار ضمن شرکت در همایش قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت از چند طرح عمرانی و اشتغالزایی نظیر فولاد و پتروشیمی از چند طرح گردشگری بویژه هتل در دست ساخت دلفین این شهرستان نیز بازدید کرد.
همچنین با شرکت در کارگروه گردشگری از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی چابهار تجلیل و قدردانی کرد و به علت ناتوانی در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران و فعالین گردشگری بجای پرداختن به اصل موضوع جلسه به اشعاری از حافظ و سعدی اشاره کرد.
​انتهای پیام/
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 452217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *