۰
در پنجمین همایش بین المللی قیام عاشورا در دیدگاه اهلسنت در منطقه آزاد چابهار؛

پایبندی به قیام عاشورا بزرگترین عامل پیروزی مذاهب مسلمان در دنیاست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا از دل اسلام سرچشمه گرفته است و باور اهل سنت بر این است که امام حسین (ع) به تمامی مسلمین جهان تعلق دارد و تنها برای مذهب خاصی نیست.
پایبندی به قیام عاشورا بزرگترین عامل پیروزی مذاهب مسلمان در دنیاست
به گزارش چهاربهاران آیت الله عباسعلی سلیمانی در پنجمین همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت که با حضور علمای اهل سنت داخلی و خارجی در نمایشگاه های دائمی منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار کرد: شیعه و سنی امروز در کنار هم علاوه بر اینکه در پیشرفت کشور نقش دارند در مشترکات دینی یکدیگر همچون قیام تاریخی عاشورا شرکت می کنند.
وی مهمترین پیام عاشورا را قیام بر علیه ستمگران عنوان و افزود: در حوزه دین اکراه وجود ندارد بلکه آزادگی وجود دارد و این حرکت امام حسین (ع) قبل عاشورا پیام آور همین مطلب است تا به جهانیان بفهماند در مقابل ظلم و ستم سکوت نکنند.
​نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: ملت های مسلمان با چنگ انداختن به ریسمان عاشورا و درک پیام واقعی آن می توانند متحد عمل کرده و از گمراهی در امان باشند.
​وی حربه دشمنان را که هدف واقعی شان نابودی این قیام بود خیالی خام دانست و تاکید کرد: امروز اربعین یکی از مهمترین تشابهات مذهبی شیعه و سنی شده است و هیچ جریان انحرافی نمی تواند خللی در این مودت ایجاد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری نیز عاشورا را یک پیام مهم الهی برای جهانیان دانست و عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ سال قبل امام حسین علیه السلام به شهادت رسید از آن روز تا امروز تشیع طبق موازین فقهی خودش این حادثه عظیم را به گونه های و روش های مختلف عزاردای مطرح می کنند.
مولوی نذیر احمد سلامی با اشاره به تفاوت عزاداری برای امام حسین(ع) با عزاداری های عزیزان مان افزود: سینه زدن و راهپیمایی اربعین برای این است که هدف امام حسین (ع) را درک کنیم که زیر بار ظلم و ستم مستکبرین زمانه خود نرفت و اهل سنت قیام امام حسین را برای رسیدن به حکومت کذب دانسته و هدف واقعی ایشان را جهاد در راه خدا و ایستادگی در برابر مستکبران زمانه می داند.
امام جمعه اهل سنت چابهار نیز امام حسین (ع) را اسطوره دنیا معرفی و اظهار کرد: اگر سینه زنی در فقه اهل سنت جایز بود ما برای این حضرت عظیم الشان سینه نمی زدیم بلکه سینه هایمان را با چاقو پاره پاره می کردیم.
​مولوی عبدالرحمن ملازهی با اشاره به دوستی پیامبر (ص) به امام حسین (ع) افزود: این امام عاشورایی به قدری برای حضرت رسول ارزشمند و دوست داشتنی بوده که همواره با دستان مبارکشان ایشان را نوازش می کردند و فرمودند حسین از من است و من از حسین هستم.
​امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار دوستی با امام حسین (ع) را در منابع اهل سنت موثق دانسته و تاکید کرد: سینه زدن در فقه اهل سنت جایز نیست ولی برگزاری مراسم، اشک ریختن، ختم قرآن، تعریف و توصیف فضائل امام حسین (ع) در نزد خداوند ارزشمند است و هر ساله برادران اهل سنت ما این مراسمات را برگزار می کنند.
​مولوی عبدالرحمن ترنجزر در پایان خاطرنشان کرد: ما عزادارای برای نوه رسول خدا (ص) را در قیام عاشورایی جزو وظایف خود دانسته و این مشترکات مذهبی شیعه و سنی باعث می شود تا مودت و دوستی بین ما پایدار بماند.
​انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 452215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *