دانش آموزان باید نسبت به مخاطرات پیرامون خود آگاه و حساس باشند

7 آبان 1397 ساعت 13:15

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: دریافت نظرات و پیشنهادات دانش آموزان در حوزه های مختلف پیشگیری و مقابله با سوانح بر میزان آمادگی و شناخت آنها نسبت به مخاطرات طبیعی و انسان ساز تاثیرگذار خواهد بود.


به گزارش چهاربهاران، احمد صادقی در بازدید جمعی از دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم مدرسه پویش آگاهان منطقه 4 از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران افزود: اصلی ترین مخاطره شهر تهران زلزله است که برای آمادگی در برابر آن باید آگاهی و شناخت خود را افزایش دهیم.
جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: دانش آموزان باید نسبت به مخاطرات مدرسه و پیرامون خود حساس و آگاه باشند و با پرسش هایی مانند: آیا تجهیزات غیر سازه ای مدرسه مهار یا آنکه ، راه های خروج اضطراری تعیین شده است و نزدیک ترین محل امن به مدرسه کجاست، از اولیاء مدرسه مطالبه گر باشند.
صادقی با بیان اینکه ماموریت اصلی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حفظ جان و مال شهروندان است، افزود: اولین و اساسی ترین گام برای رسیدن به این هدف آگاهی و شناخت مخاطرات است و اینکه بدانیم در محیط پیرامون خود با چه خطراتی روبرو هستیم به این ترتیب می توانیم در برنامه ریزی صحیح برای کاهش مخاطرات نقش مهمی داشته باشیم.
در این بازدید علی جواهری مدیر مرکز پایش سازمان به تشریح ماموریت و فعالیت های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سامانه های مختلف پایش و رصد مخاطرات در این مرکز پرداخت.
همچنین کارشناسان معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان با استفاده از ماکت ها و وسایل کمک آموزشی نسبت به تشریح و توضیح نکته های آموزشی در حوزه آشنایی با پدیده های طبیعی همچون زمین لرزه و سوانح طبیعی و راه های پیشگیری و مقابله در برابر سوانح طبیعی اقدام نمودند و دانش آموزان با مفاهیمی همچون مقیاس شدت زمین لرزه (ریشتر)، انواع شکستگی های زمین (گسل ها)، نقش مقاوم سازی ساختمان در برابر زمین لرزه، چگونگی حرکات زمین ساخت، مفهوم رزونانس و ابعاد اجرای طرح مدرسه آماده در بیش از یک هزار مدرسه تهران با بهره گیری از ظرفیت مدیران ، کارشناسان، دانش آموزان و اولیای آنان آشنا شدند.
دانش آموزان در این دیدار نقطه نظرات و دیدگاه های خود را در مورد موضوعاتی همچون سوانح طبیعی و حواث انسان ساز مطرح و پیشنهادهایی در همین خصوص ارائه دادند. در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود به آنها اهداء شد.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 452196

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452196/دانش-آموزان-باید-نسبت-مخاطرات-پیرامون-خود-آگاه-حساس-باشند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir