۰
تحقق شعار «حب الحسین یجمعنا»

عشق حسین زبان مشترک همه آزادگان جهان/‌مرزهایی که بی معنا می‌شود

عشق به سید الشهدا (ع) این روزها نه تنها همه آزادگان جهان را دور هم جمع کرده بلکه باعث ایجاد زبانی مشترک در سراسر گیتی از شرق تا غرب شده است.
عشق حسین زبان مشترک همه آزادگان جهان/‌مرزهایی که بی معنا می‌شود
به گزارش چهاربهاران، دیگر چیزی به روز اربعین نمانده و این روزها دل های همه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا است و همه در تلاش اند تا به نوعی خود را به کاروان اربعین برسانند، اما زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان همچنان میزبان تعداد زیادی از زائران پاکستانی اربعین حسینی است که سعی دارند تا بالاخره خود را به حرم عشق برسانند.
شب گذشته باز گذرم به زائر سرای امام رضا (ع) شهر زاهدان افتاد نزدیک زائرسرا که شدم تعداد زیادی از اتوبوس های پاکستانی پارک شده درب زائرسرا نظرم را جلب کرد اتوبوس هایی به رنگ های مختلف که با یکسری لوازم خاص با رنگ های متنوع تزئین شده بودند،  به نظرم این همه تنوع رنگ جذاب آمد اما نکته مهم این بود که همه شان سعی کرده بودند تا به نوعی با وسیله ای و یا نوشته ای و یا حتی پارچه ای مشکی نشان بدهند که عزادار هستند.
وارد زائر سرا شدم؛ از همیشه شلوغ تر بود اما محیطی واقعا دل نشین و آرامش بخش داشت. تصمیم گرفتم از هر چیزی که می بینم گزارش تهیه کنم به محض ورود در سمت چپ یک خودرو که بر روی آن این عبارت (طرح ویزیت رایگان دندانپزشکی) نوشته شده بود، توجه من را به خودش جلب کرد. نزدیک شدم، یک خانم دکتر دندانپزشک در حال ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به زوار پاکستانی بود، این یکی برای خودم هم که چند شب پیش حسابی از درد دندان رنج کشیده بودم جذاب بود.

موضوع را از یکی از خدام جویا شدم، ظاهرا این خانم دکتر جوان در ابتدا به منظور اینکه فقط چند ساعت در شبانه روز به زائران خدمت کند وارد زائر سرا شده بود اما حالا از صبح که می آمد آخر شب با زحمت از او خواهش می کردند که ادامه کار را برای فردا بگذارد، موضوع جذابی بود اما چون در گزارش (زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان محل تجمع خادمان از راه دور اربعین) راجع به خدام و خدمات شان نوشته بودم دوست داشتم این گزارشم راجع به این باشد.
جلوتر رفتم یک تلویزیون ۵۵ اینچ به یک لپ تاپ وصل شده بود و حرم امام رضا (ع) را به صورت زنده نمایش می داد و در روی میز هم به زبان اردو توضیح داده بود که این تصاویر زنده است.
چند دقیقه ای آنجا ایستادم یک پیرمرد و یک جوان در جلوی تلویزیون ایستاده بودند و با دقت به آن زل زده بودند اشک در چشم هایشان جمع شده بود ناگهان دیدم پیرمرد به سرعت به سمتی رفت و پس از چند دقیقه با همسرش بازگشت به او توضیح داد که این تصاویر چیست و پس از لحظاتی هر دو شروع به گریه کردند با اشک های آن ها بقیه افرادی که در اطراف آن ها بودند هم تحت تاثیر قرار گرفتند از یکی از خدام که به زبان اردو تسلط داشت خواستم تا از آن ها از دلیل گریه شان بپرسد، پیرمرد گفت: چون ما دیرتر راهی سفر زیارت اربعین شده ایم باید مستقیما به سمت مرز حرکت کنیم در حالی که همسرم خیلی دوست دارد به زیارت امام رضا (ع) برود.
حال و هوای خوبی داشتند. به حرکتم در زائرسرا ادامه دادم، موکب ها و غرفه ها مثل همیشه در حال خدمت رسانی به زائران بودند در یکی از غرفه ها که صحنه ورود حضرت ابوالفضل (ع) به نهر علقمه را بازسازی کرده بود یک پیرزن نظرم را به خودش جلب کرد به او نزدیک شدم، به جز «ابوالفضل» هایش متوجه بقیه عزاداری اش نمی شدم. اما همچون مادری که برای پسرش عزاداری می کند، گریه می کرد و زجه می زد. کم کم زن های بیشتری به او نزدیک شدند و یکی از آن ها شروع به خواندن نوحه به زبان اردو کرد و بقیه هم به سر و سینه می زدند، صحنه واقعا عجیبی بود.

بعد از عزاداری یکی از خانم ها به من نزدیک شد از من راجع به شغلم پرسید. کاملا به زبان فارسی مسلط بود و بعد از اینکه متوجه شد خبرنگارم خودش را معرفی کرد و گفت من یک پیام به مردم ایران دارم، لطفا حتما به آن ها برسانید.
این خانم استاد حوزه و دانشگاه در شهر «کویته» پاکستان بود که هم دارای تحصیلات حوزوی و هم دانشگاهی بود و کاملا هم به زبان فارسی مسلط بود از سختی سفرش و اینکه حدود ۷ روز در راه بودند تا به مرز ایران رسیدند و از مشکلات راه به من گفت.
از این گفت که در راه گاهی حدود ۲۸ ساعت در اتوبوس بدون توقف در حرکت بودند و اینکه مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی به امام حسین (ع) احترام می گذارند و مثال هم زد که باتوجه به اینکه بسیاری از زائران پاکستانی اربعین ازجمله خودش فرزندان خود را هم با خودشان به این سفر می آورند، اما سیستم آموزشی کشور پاکستان از جمله معلم فرزند این خانم دکتر که از اهل سنت کشور پاکستان هم هست با آن ها همکاری می کنند.

امام حسین (ع) متعلق به همه مردم جهان است
او گفت: اهل سنت پاکستان محب اهل بیت و امام حسین(ع) هستند و آنقدر به این بزرگواران ارادت دارند که معلم فرزند من خودش با اصرار به من اطمینان داد که نگران درس فرزندم نباشم و حتما پس از بازگشت به صورت ویژه برای او کلاس می گذارد و عقب ماندگی را جبران می کند.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) متعلق به همه مسلمانان و متعلق  به همه مردم جهان است و به راستی که این نور الهی روشنایی بخش دل همه آزادگان جهان است.
استاد دانشگاه اهل کشور پاکستان: قدر رهبر معظم انقلاب را بدانید زیرا ایشان فقط رهبر ایران نیستند بلکه رهبر همه آزادگان جهان هستنداین استاد دانشگاه اهل کشور پاکستان یک سفارش ویژه هم به مردم ایران داشت که بارها به من تاکید کرد که حتما آن را بگویم.
وی گفت: قدر رهبر معظم انقلاب را بدانید زیرا ایشان فقط رهبر ایران نیستند بلکه رهبر همه انقلابیون و آزادگان جهان هستند.
وی افزود: ایشان یک فرد انقلابی هستند که نامشان لرزه بر جان همه دشمنان اسلام و مسلمین می اندازد و همینطور سخنانشان آرامش قلبی برای همه دوستان ایجاد می کند.
این خانم دکتر اهل کشور پاکستان که به همراه خانواده اش به این سفر آمده بود از علاقه همه مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی به جمهوری اسلامی ایران گفت و از انتخاب «عمران خان» به عنوان نخست وزیر پاکستان اظهار خوشحالی می کرد و مطمئن بود که روزهای روشنی در انتظار دو ملت ایران و پاکستان است.
پس از صحبت کردن با این زائر پاکستانی که به زبان فارسی مسلط بود چیزی که ذهنم را مشغول کرد این بود که واقعا این شعار «حب الحسین یجمعنا» چقدر زیبا انتخاب شده است زیرا هر ساله مردمانی از گوشه و کنار جهان در یک زمان خاص در یک مکان خاص جمع می شوند و آن چیزی که همه آن ها را به خود جذب کرده جاذبه مغناطیس زیارت اربعین است و بسیاری از آن ها حتی زبان یکدیگر را نمی دانند و تنها زبان مشترک آن ها عشق به امام حسین (ع) است.
البته اقیانوس بی کران اربعین داستان های متفاوتی دارد و زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان هم که چندسالی است میزبان زائران حسینی از کشور پاکستان است به تعداد این عزیزان موضوع برای مطرح کردن دارد اما متاسفانه زبان و کلام از بیان آن ها قاصر است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 452180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *