۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ۶۰ هزار نفر از زوار پاکستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ستاد اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیش از ۶۰ هزار نفر از زوار عزیز پاکستانی تاکنون خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ۶۰ هزار نفر از زوار پاکستانی
به گزارش چهاربهاران، سید محمد هاشمی شهری در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از اول مهر ماه تاکنون به بیش از ۶۰ هزار نفر از زوار عزیز پاکستانی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.
وی افزود: از همین رو به جز زنان باردار، تمامی زائران پاکستانی که از مرز «میرجاوه» وارد کشور شدند تاکنون تحت واکسیناسیون بر علیه بیماری فلج اطفال قرار گرفته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین تمامی زوار عزیز پاکستانی بر اساس معیارهای بهداشت بین الملل (IHR) و دستورالعمل های مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت از نظر ۱۵  گروه از علایم و نشانه های سندرمیک بررسی شده و می شوند.
وی ادامه داد: نظارت های بهداشت محیطی بر نحوه طبخ و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی و سلامت خادمان فعال در زمینه طبخ غذا نیز با جدیت در حال انجام است و تا کنون بالغ بر ۷ هزار متر مربع از مکان های اسکان و وسائل نقلیه مورد سم پاشی قرار گرفته است.
هاشمی شهری بیان داشت: مدیریت صحیح بحران بر اساس اصول علمی، هماهنگی و همکاری بین بخشی با سازمان ها و نهادهای مرتبط با سلامت، استفاده از ظرفیت های انسانی و تقویت مشارکت و همچنین انجام اقدامات ابتکاری و بومی سازی دستورالعمل ها از مهمترین تجارب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در عملیات اربعین امسال است.
وی تصریح کرد: حضور کارکنان جوان حوزه بهداشت و درمان در جمع خادمان زوار حسینی فرصت ارزشمندی است تا تجارب ارزشمند مربوط به مدیریت بحران و بلایا در حوزه سلامت در اختیار این عزیزان نیز قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: استفاده از ظرفیت داوطلبان برای ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و بهداشتی و کمک گرفتن از خود زوار در قالب داوطلب سلامت، از ابتکارات ارزشمندی است که توسط همکاران حوزه بهداشت طی این مدت انجام شده است.
وی ادامه داد: مشارکت و همراهی سایر نهادهای ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمانی و در راس آنها بهداری رزمی سپاه پاسداران و بهداری نیروی انتظامی کمک شایان توجهی به موفقیت همکاران ما در پاسخگوئی به نیازهای بهداشتی و درمانی زائران عزیز پاکستانی داشته است.
انتهای پیام/
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 452163
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *