۰
رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار؛

دانشگاه تا پایان سال هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کند/ شورای تامین چابهار برخی نیازهای دانشگاه را تامین کنند

رئیس دانشگاه تازه تاسیس فرهنگیان چابهار گفت: وعده های از سوی دولت برای تزریق بودجه به دانشگاه فرهنگیان چابهار در اسفند ماه امسال داده شده است و تمام هزینه های ۱۲۴ دانشجوی این دانشگاه تا آن زمان بر عهده خودمان است.
دانشگاه تا پایان سال هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کند/ شورای تامین چابهار برخی نیازهای دانشگاه را تامین کنند
علی رضا حسابی مقدم در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: یکم مهر ماه سال جاری ۱۲۴ دانشجوی این دانشگاه از نقاط مختلف جنوب استان شامل کنارک، نیکشهر، قصرقند، سرباز و ۴۶ نفر از چابهار مشخص شده بود ولی دانشگاه، اساتید، کلاس، رئیس، خوابگاه، سلف سرویس و تجهیزاتی در خصوص دانشگاه فرهنگیان چابهار وجود نداشت.
وی ضمن تشکر از کمک رسانی ویژه آموزش و پرورش چابهار با اشاره به آماده سازی این اقلام در طی ۲۰ روز بدون هیچ پشتوانه مالی دولتی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان در هر استان مختص شهرستان مرکزی آن می باشد ولی با توجه به عنایات ویژه مقام معظم رهبری مجوز ساخت دانشگاه به دلیل موقعیت منطقه محروم به چابهار تعلق گرفت تا نیروهای بومی در خود شهرستان پرورش یابند‌.
رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار ادامه داد: دانشگاه دریانوردی چابهار با ارائه سه ساختمان دارای ۲۳ اتاق با هزینه اجاره ماهیانه ۱۳ میلیون تومانی مکان و خوابگاه این دانشگاه را برای دانشجویان فراهم کرد و نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی پرداخت اجاره را تا زمان تزریق بودجه دولتی بر عهده گرفته است.
وی کمک رسانی مالی ارگان های شورای تامین چابهار را برای این دانشگاه مهم عنوان و تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اگر کلاس درسی برای دانشجویان برگزار می کند متعهد خوابگاه و تغذیه نیست ولی دانشگاه فرهنگیان به دلیل دولتی بودن بایستی خوابگاه و غذای دانشجویان را تامین کند که با توجه به عدم تزریق بودجه دولتی تا امروز این امر با رایزنی های گسترده انجام شده است.
حسابی مقدم مکان کنونی دانشگاه را مخروبه ای عنوان و تصریح کرد: این مجتمع ها که انباری بوده حتی با هزینه شخصی نظافت شده است و تاکنون هیچ کدام از ارگان های چابهار با توجه به تعهداتی که داده‌اند بودجه کمکی در اختیار نگذاشته‌اند که امیدواریم این مهم به زودی تحقق یابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شورای تامین چابهار نتواند خدمات رسانی و روند آموزش به دانشجویان این دانشگاه را مهیا کند مجوز صادره از زاهدان در خصوص این دانشگاه باطل می شود و این در حالی ست که نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفته بود اگر مجوز باطل شود من هم استعفا می دهم که امیدوارم با عمل به تعهدات مالی روند اجرای آموزش دانشجویان به مخاطره نیفتد.
انتهای پیام/
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 452159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *