۰
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی؛

اهداف دولت نباید مانع پیگیری آزادی دیپلمات ایرانی در اروپا شود

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران با تصویب عضویت در لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم نشان داد که جزو مدافعان حقوق بشر است ولی دستگیری دیپلمات ایرانی در وین به جرم مشارکت در اقدامات تروریستی اتهامی واهی تلقی می شود.
اهداف دولت نباید مانع پیگیری آزادی دیپلمات ایرانی در اروپا شود
عبدالغفور ایران نژاد در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: ایران باید دیپلمات های اروپایی من جمله اتریش و آلمان را که در دستگیری اسد الله اسدی دست داشته اند احضار و برخورد در خور انجام دهد.

وی با اشاره به تقابل با دنیا افزود: وزارت امور خارجه در خصوص دیپلمات ایرانی در اتریش کوتاهی نمی کند ولی باید موضع قوی تری در این خصوص از خود نشان دهد تا طرف های اروپایی نسبت به آزادی دیپلمات ایرانی اقدام کنند.

نماینده مردم چابهار با اشاره به صحبت های وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص عدم مصونیت دیپلمات ایرانی تاکید کرد: اینکه گفته شد دیپلمات ایرانی در آلمان مصونیت نداشته والان در وین مصونیت دارد می بایست ادامه دار باشد به طوری که پیگیری برای آزادی اسد الله اسدی طبق روال قانونی قوانین بین الملل به جد ادامه یابد حتی کمیسیون امنیت ملی مجلس سفرای مربوطه اروپایی را احضار و مورد پیگیری قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری غیرعلنی در خصوص دیپلمات ایرانی عنوان کرد: بازداشت مقام سیاسی ما به صورت آشکار و بازتاب در مجامع ملی داشته است و باید به صورت واضح، آشکار و با مواضع قدرتمند پیگیری شود چراکه موضع ضعیف در این قبال باعث می شود که امیدها برای آزادی این دیپلمات از دست رود.

ایرانژاد در پایان خاطرنشان کرد: طبق مواد قانون ۲۹ و ۳۱ کنوانسیون ۱۹۶۱ حقوق دیپلماتیک به هیچ وجه نمی توان دیپلمات یک کشور را توقیف و یا بازداشت کرد و دستگیری دیپلمات ایرانی در اروپا نقض قوانین بین الملل محسوب شده و قابل پیگیری می باشد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 452121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *