۰

نبود کشتی آتش خوار سانچی دیگری در چابهار رغم زد

رئیس آتش نشانی شهر ساحلی چابهار گفت: عصر دیروز لنج ماهی گیری در اسکله هفت تیر بندر چابهار دچار حریق می شود و به علت نبود کشتی آتش خوار هنوز اطفای حریق نشده و به زودی غرق خواهد شد.
نبود کشتی آتش خوار سانچی دیگری در چابهار رغم زد
ابوالحسن سراوانی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: بعد از اعلام حادثه آتش سوزی یک لنج ماهی گیری در بندر چابهار سریعا نیروهای امدادی آتش نشانی ما به محل اعزام شدند ولی به علت دور بودن لنج از بندر دسترسی آتش نشانان برای خاموش کردن حریق به وسیله ماشین های آتش نشانی غیرممکن بود حتی پرتاب آب به آن فاصله نمی رسید.
​وی با اشاره به ورود یدک کش های اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای اطفای حریق لنج افزود: پس از اینکه یدک کش های بنادر شروع به خاموش کردن لنج کردند ساعت 2 بامداد شب گذشته حریق ناپدید و دود سیاه بلند شد ولی تا امروز صبح به علت خاموش نشدن کامل آتش و نبود پرتاب آب قوی به وسیله یدک کش ها لنج مذکور دو بار آتش گرفت.
​رئیس آتش نشانی چابهار با اشاره به پر بودن مخزن لنج از گازوئیل برای عزیمت به ماهی گیری و ابهامات موجود در خصوص نحوه آتش گرفتن لنج تاکید کرد: قبل از حریق لنج دو صیاد در لنج حضور داشتند و دلیل آتش سوزی را اتصالی باتری کشتی می دانند ولی اتصال باتری بعید است تا چوب ضخیم کشتی را به آتش بکشد و نیاز به کار کارشناسی دارد.
​وی با اشاره به اقدامات یدک کش های بندر برای غرق کردن لنج تشریح کرد: با توجه به اینکه لنج دارای مخزن پر از گازوئیل بوده همچنین غرق شدن کشتی باعث می شود تا خطرات زیست محیطی موجودات زنده دریا را تهدید کند می بایست این حریق در ساعات اولیه اطفا شده و لنج به ساحل کشیده می شد تا در دریا غرق نشود ولی ناتوانی و نبود کشتی آتش خوار همه اقدامات امدادی را خنثی کرد.
​سراوانی طرحی برای خاموش کردن حوادث اینچنینی را عنوان و تصریح کرد: چند مدت قبل با طرح پیشنهادی برای نصب پمپ های آب پرفشار با پرتاب آب بالا بر روی قایق و یدک کش توسط آتش نشانی مطرح شد که متاسفانه مسئولین حمایت نکردند و اگر آن یدک کش ها در آتش نشانی بندر چابهار وجود داشت این حریق در ساعات اولیه به طور کامل اطفای می شد.
​وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود لنج مذکور به دلیل عدم توانایی یدک کش های اداره بنادر استان در پرتاب آب قوی به زودی غرق شود و باید حوادث اینچنینی تجربه ای شود تا اقدامات ایمنی در دریا پس از این جدی تر گرفته شود و مسئولین اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نسبت به تجهیزات اطفای حریق حتی آتش نشانی بندر چابهار برای کمک رسانی بهتر در حوادث اقدام کنند.
​انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 452101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *