۰
عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های بنادر و دریانوردی است

عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است
توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های بنادر و دریانوردی است
به گزارش چهاربهاران، اله یار با تأکید بر اینکه بنادر در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند اظهار داشت: امروزه توسعه بنادر و تأمین اهداف لجستیکی بر اقتصاد ریل پایه استوار است.
وی با توجه به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور بیان کرد: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است که قطعا با فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت بر توسعه محور شرق و تکمیل پروژه احداث راه آهن چابهار محقق خواهد شد.
عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل می شود از این رو توجه به اشتغالزایی و انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساخت های بندری دارای اهمیت است.
وی تصریح کرد: با توصیه های وزارت راه و شهرسازی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش به تعامل شهر و بندر معطوف شده است که در همین راستا مطالعات جامعی در 12 شهر و 15 بندر صورت گرفته است، بر این اساس به عنوان اولین بندر طرح جامع توسعه بندر چابهار مبتنی بر نگاه ریل پایه توسط مشاور طرح ارائه و بررسی خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان کرد: نگاه سازمان بنادر به بندر چابهار نگاه ملی است و در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سازمان بنادر اقدام به ارائه مشوق ها و تخفیفات تعرفه ای و غیر تعرفه ای به منظور حمایت از صاحبان کالا و سرمایه گذاران و ایجاد ترافیک دریایی و کالایی در این بندر کرده است.
بهروز آقایی با تأکید بر تسریع در مباحث زیرساختی مربوط به ریل ورودی به بندر چابهار و ریل داخلی بندر شهید بهشتی پیش از جانمایی فرصت هایی که در بنادر همسایه وجود دارد؛ توسعه بندر چابهار در پسکرانه را با معطوف داشتن نگاه به آینده بندر و افزایش ظرفیت این بندر به 77 میلیون تن از ضروریات دانست.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل فاز پنج بندر شهید بهشتی، احداث دیوار حفاظت ساحلی و اتصال بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از ضروریات توسعه بندر چابهار جهت برون رفت از محدودیت ترافیکی و همسو با اهداف پدافند غیر عامل است.
وی تصریح کرد: پیش بینی اراضی کافی جهت احداث آزاد راه و خطوط راه آهن جهت جلوگیری از ایجاد معارض در خروجی بندر شهید بهشتی و اراضی پسکرانه متناسب با توسعه بندر از ضروریات اهداف توسعه ای و لجستیکی بندر است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های ترانزیت و صادرات، صادرات مجدد پس از فرآوری مواد معدنی و توجه به واردات 95 درصدی کشور افغانستان؛ ایجاد کریدور جاده ای، تأسیساتی، اتصال بنادر شهید بهشتی و کلانتری و تکمیل فاز 5 طرح توسعه بندر، لازم و ملزوم و نیازمند توجه همه جانبه و تسریع در اجرای این پروژه هاست.
شایان ذکر است در این نشست مباحث مطالعاتی اراضی پسکرانه (لیپار)؛ مصوب در کمیته مدیریت سواحل و بنادر استان، مطالعات آبهای سطحی و امکان سنجی آن، برچیدن اسکله نصب سریع و جانمایی آن مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در جریان این سفر از اسکله های بنادر شهید بهشتی و مسیر پروژه های آزاد راه، احداث راه آهن و گالری خطوط انتقال مواد نفتی و پتروشیمی در معیت مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و معاون ساخت و توسعه آزاد راه های کشور بازدید بعمل آمد.
انتهای پیام/
 
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 452097
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *