۰

چشم انداز توسعه بندر چابهار برای تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا/ تنها 8/5 میلیون تن واردات و صادرات صورت می گیرد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس سند چشم انداز توسعه بندر چابهار، این بندر باید ظرفیت تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا به دست آورد.
چشم انداز توسعه بندر چابهار برای تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا/ تنها 8/5 میلیون تن واردات و صادرات صورت می گیرد
به گزارش چهاربهاران، علیم یارمحمدی، با اشاره به اهمیت استراتژیک بنادر در توسعه اقتصادی کشور، اظهار کرد: خوشبختانه بخشی از بنادر کشور به رشد نسبی خود در حوزه اقتصادی و واردات و صادرات رسیده اند، از این رو امروز زمان آن رسیده که یک نگاه استراتژیک به حوزه بنادر به ویژه بندر چابهار شود.

موقعیت برجسته جغرافیایی و ژئوپلیتیکی بندر چابهار در منطقه
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی بندر چابهار، گفت: امروز این بندر رقبای سرسختی مانند بندر گوادر پاکستان و بندر کراچی دارد، اما بندر چابهار دارای ویژگی های منحصر به فردی است، به طور مثال بندر چابهار از امتیاز پسکرانه ای برخوردار است.

بندر چابهار در جمع 4 منطقه استراتژیک در حوزه حمل و نقل دریایی
وی ادامه داد: بسیاری از متخصصان حمل و نقل دریایی معتقد هستند که بندر چابهار جزء سه یا چهار نقطه استراتژیک در حوزه حمل و نقل دریایی محسوب می شود.

ظرفیت بندر چابهار برای تأمین کالای جمعیت بالغ بر سه میلیارد نفر
یارمحمدی گفت: در شرایط کنونی بندر چابهار ظرفیت تبادل کالا و صادرات و واردات و تأمین کالای چندین کشور آسیایی و فرا منطقه ای با جمعیت بالغ بر سه میلیارد نفر را دارا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من در شرایط کنونی کشور هند به اهمیت بندر چابهار پی برده و با سرمایه گذاری اندکی به دنبال استفاده از بازار و ظرفیت کشورهای منطقه از طریق بندر چابهار است.
وی ادامه داد: خوشبختانه بخشی از زیرساختهای بندر چابهار توسط دولت و دستگاه های مربوطه ساخته و راه اندازی شده و امروز باید بخش های دیگر از جمله انبارها، اسکله تخلیه مواد خام نفتی، منطقه تخلیه مواد معدنی عملیاتی شود.

بندر چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا را دارد/تنها 8/5 میلیون تن واردات و صادرات صورت می گیرد
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس سند چشم انداز توسعه بندر چابهار، این بندر باید ظرفیت تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا به دست آورد، اما متأسفانه امروز تنها 8/5 میلیون تن واردات و صادرات صورت گرفته و پسکرانه ها نیز به میزان قابل قبول پیشرفت نکرده اند.
انتهای پیام/خانه ملت
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 452066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *