در حاشیه مراسم زنگ مهر و مقاومت چابهار عنوان شد؛

آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان چابهار از مهر امسال/ تدریس بیش از هفت هزار معلم چابهاری در سال تحصیلی جدید

1 مهر 1397 ساعت 9:53

معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش چابهار گفت: دانشگاه فرهنگیان چابهار با دو کلاس درس برای ۸۰ آقا و یک کلاس برای ۳۶ خانم از مهر امسال در خود چابهار آغاز و تربیت معلم انجام می شود.


به گزارش چهاربهاران، معاون مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان چابهار در مراسم زنگ مهر و مقاومت که با حضور مسئولین شهرستان در سالن تختی مدرسه شهید عسگری برگزار شد اظهار کرد: در سال های گذشته دانش آموزانی که در چابهار قصد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را داشتند مجبور بودند که در زاهدان اقامت کنند ولی خوشبختانه از سال جاری با اقدامات انجام شده توسط فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای شهرستان چابهار این مهم در خود شهرستان انجام خواهد شد.

حسن نوروزی با اشاره به قبولی دو برابری دانش آموزان چابهار در رشته پزشکی نسبت به سال های گذشته افزود: با توجه به اینجا شهرستان سراوان سهمیه پزشکی دارد، دانش آموزی با رتبه ۱۳ هزار در این رشته مشغول به تحصیل خواهد شد ولی دانش آموز چابهاری با رتبه چهار هزار و ۲۰۰ نمی تواند در شهرستان خود در این رشته مشغول به تحصیل شود در حالیکه استعداد این شهرستان برای گرایش های پزشکی نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

وی توجه به کیفیت را در سال جاری سرلوحه آموزگاران چابهاری دانست و ادامه داد: توجه به کیفیت تحصیلی می بایست در رأس کار آموزگاران چابهار باشد به طوری که بر همین مبنا توجه به کمیت نادیده گرفته نشده است و در چهارماه گذشته تعداد بسیاری از بازماندگان از تحصیل با تلاش های انجام شده به عرصه علم و دانش بازگشته اند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان چابهار تشریح کرد: استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دانش آموزان آن کتاب رایگان دریافت کرده‌اند که این از توجه ویژه نظام اسلامی به این استان می باشد همچنان که دانش آموزان این خطه نشان داده‌اند ظرفیت بالایی برای تحصیلات عالیه دارند.

وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس، هفته امر به معروف و نهی از منکر با زنگ مهر امسال مصادف شد این هفته را به نام زنگ مهر، مقاومت و ایستادگی می توان نام برد که قطعا سال تحصیلی پر برکتی با این عنوان خواهیم داشت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452037

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452037/آغاز-فعالیت-دانشگاه-فرهنگیان-چابهار-مهر-امسال-تدریس-بیش-هفت-هزار-معلم-چابهاری-سال-تحصیلی-جدید

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir