امام جمعه چابهار در عزاداری روز تاسوعا؛

قیام امام حسین (ع) درس آزادگی برای همه ملت های دنیاست

28 شهريور 1397 ساعت 16:12

امام جمعه چابهار با بیان این‌که دوران امامت امام حسین(ع) نقطه اوج شخصیت ایشان بود، گفت: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است که ایشان داشتند.


به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی اظهار کرد: امام حسین (ع) یک شخصیت گسترده و با ابعاد مختلف داشتتند، دوران زندگی ایشان به سه دوره تقسیم می شود، دوره نخست تا هفت سال اول حیات ایشان بود که در کنار مادر، پدر و جدشان زندگی می کردند و این دوره بهترین دوران زندگی امام حسین(ع) بود.

امام جمعه موقت چابهار ادامه داد: در دوره دوم زندگی امام حسین(ع) رحلت پیامبر(ص) و شهادت امیرالمومنین(ع) رخ داد و دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) نیز در این دوره بود دوره سوم زندگی امام حسین(ع) دوره امامت ایشان بود که از سال 50 هجری قمری آغاز و تا اول سال 61 هجری قمری طول کشید.

وی با اشاره به هرچه پررنگ تر برگزار شدن این مراسمات عنوان کرد: امام حسین(ع) در دوران مختلف زندگیشان یک سرباز فداکار برای پدرشان و یک یار و یاور بسیار موثر برای امام حسن مجتبی(ع) بودند.

وی تشریح کرد: تبلور شخصیت امام حسین(ع) در دوران امامتشان و در مقطع نپذیرفتن بیعت با یزید بن معاویه و قیام بزرگ عاشورا بود.

امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است که ایشان داشتند، عزت، سربلندی و عظمت شخصیت ایشان و نپذیرفتن ذلت موجب شد تا واقعه کربلا درس بزرگی برای همه  انسانها در طول تاریخ باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452023

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452023/قیام-امام-حسین-ع-درس-آزادگی-همه-ملت-های-دنیاست

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir