۰
امام جمعه چابهار در عزاداری روز تاسوعا؛

قیام امام حسین (ع) درس آزادگی برای همه ملت های دنیاست

امام جمعه چابهار با بیان این‌که دوران امامت امام حسین(ع) نقطه اوج شخصیت ایشان بود، گفت: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است که ایشان داشتند.
قیام امام حسین (ع) درس آزادگی برای همه ملت های دنیاست
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی اظهار کرد: امام حسین (ع) یک شخصیت گسترده و با ابعاد مختلف داشتتند، دوران زندگی ایشان به سه دوره تقسیم می شود، دوره نخست تا هفت سال اول حیات ایشان بود که در کنار مادر، پدر و جدشان زندگی می کردند و این دوره بهترین دوران زندگی امام حسین(ع) بود.

امام جمعه موقت چابهار ادامه داد: در دوره دوم زندگی امام حسین(ع) رحلت پیامبر(ص) و شهادت امیرالمومنین(ع) رخ داد و دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) نیز در این دوره بود دوره سوم زندگی امام حسین(ع) دوره امامت ایشان بود که از سال 50 هجری قمری آغاز و تا اول سال 61 هجری قمری طول کشید.

وی با اشاره به هرچه پررنگ تر برگزار شدن این مراسمات عنوان کرد: امام حسین(ع) در دوران مختلف زندگیشان یک سرباز فداکار برای پدرشان و یک یار و یاور بسیار موثر برای امام حسن مجتبی(ع) بودند.

وی تشریح کرد: تبلور شخصیت امام حسین(ع) در دوران امامتشان و در مقطع نپذیرفتن بیعت با یزید بن معاویه و قیام بزرگ عاشورا بود.

امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است که ایشان داشتند، عزت، سربلندی و عظمت شخصیت ایشان و نپذیرفتن ذلت موجب شد تا واقعه کربلا درس بزرگی برای همه  انسانها در طول تاریخ باشد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 452023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *