۰

اهمیت اقتصادي چابهار برای افغانستان/ چابهار نقش مهمی در ترانزیت کالاهای افغانستان به کشورهای دنیا دارد/ منطقه آزاد سیستان روابط ایران و افغانستان را بیشتر می کند

مشاور رئیس جمهور افغانستان در سفر خود به چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار نقطه اتصال افغانستان به آبهای آزاد است.
اهمیت اقتصادي چابهار برای افغانستان/ چابهار نقش مهمی در ترانزیت کالاهای افغانستان به کشورهای دنیا دارد/ منطقه آزاد سیستان روابط ایران و افغانستان را بیشتر می کند
به گزارش چهاربهاران، داوود سلطان زوی اظهار کرد: چابهار برای افغانستان و کشورهای منطقه از نظر تجارت، ترانزیت، صادرات و واردات یک مکان حیاتی است.
وی با بیان اینکه افغانستان برای توسعه بازارهای اقتصادی خود نیاز به استفاده از تجارب ایران در این زمینه دارد، افزود: هدف از سفر به چابهار را بازدید از کارگاه های تولیدی و پتروشیمی برای کسب تجربه عنوان کرد.
مشاور رئیس جمهور افغانستان درخصوص موضوع حق آبه شمال سیستان و بلوچستان گفت: افغانستان بر اساس قوانین بین المللی و قرارداد حق آبه به تعهدات خود در این باره عمل می کند و طرفین قرارداد نباید از پدیده های طبیعی موضوع سیاسی بسازند.
وی بیان کرد: چابهار بهترین موقعیت برای ترانزیت کالاهای افغانستان به کشورهای دنیا را دارد و راه اندازی منطقه آزاد سیستان نیز می تواند این روابط را عمیق تر و گسترده تر کند.
مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان از مهمان نوازی ایرانیان از مردم کشورش قدردانی وخاطرنشان کرد: فعال سازی جاده ترانزیتی چابهار - میلک هیرمند می تواند به افزایش ترانزیت کالا بین دو منطقه آزاد کمک کند.
محمد داوود سلطان زوی مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان و هیات همراه پس از ورود به فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان مورد استقبال مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار و مسئولان محلی قرار گرفت.
احمد هارون نجم پور مستشار وزیر مختار سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، عبدالجابر انصار وابسته تجاری سفارت افغانستان در تهران و محسن پیرداد کارشناس مناطق ویژه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان را در سفر به چابهار همراهی کردند.
این هیات در سفر 2 روزه پس از بازدید از ظرفیت های اقتصادی، تجاری و طرح توسعه اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری و نشست با مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به تهران عزیمت خواهد کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 451983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *