۰

مانور مقابله با سونامی در چابهار برگزار شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار از برگزاری مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران چابهار با حضور تیم های بهداشتی درمانی این شبکه خبر داد.
مانور مقابله با سونامی در چابهار برگزار شد
به گزارش چهاربهاران، مسعود اعلایی در حاشیه برگزاری مانور سونامی در سواحل مکران اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن سواحل عمان در برابر سونامی دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را در خصوص این حادثه داشته باشند بنابراین با همکاری مرکز اقیانوس شناسی عمان، شبکه بهداشت، هلال احمر و سازمان مدیریت بحران اولین مانور مقابله با سونامی در چابهار برگزار شد.

وی افزود: در این مانور تمامی تجهیزات و امکانات شبکه بهداشت از جمله آمبولانس‌ها، تیم‌های اضطراری و مقابله به‌صورت منسجم حضور داشتند.

مدیرشبکه بهداشت شهرستان چابهار با بیان این‌که در این مانور تیم واکنش سریع فوریت‌های سلامت محیط و کاهش خطر و بلایا برنامه‌های بهداشتی ویژه‌ای را اجرا کردند، بیان کرد: نظارت و گندزدایی آب شرب، نظارت بر مدیریت پسماند و فاضلاب، نظارت بر توزیع مواد غذایی بحرانی، سم پاشی مناطق پرخطر، کمک به نیروهای هلال احمر در خصوص برپایی اردوگاه، نظارت بر شرایط بهداشتی اردوگاه و آموزش مردم از مهم ترین فعالیت‌های این تیم‌ها بود.

اعلائی از زحمات تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی و تیم بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و پرسنل بیمارستان که عملکرد مطلوبی رو به نمایش گذاشتند تشکر و قدردانی کرد.

چابهار با توجه به همجواری با آبهای آزاد اقیانوس هند و قرار گرفتن بر روی گسل مکران باید همیشه آمادگی لازم در برابر سونامی و حوادث را داشته باشیم تا آسیب زیادی به مردم نرسد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 451980
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *