۰
رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار خبر داد:

احداث ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: ایستگاه هواشناسی «پسابندر» در خلیج «گواتر» چابهار جانمایی و به زودی مراحل ساخت آن آغاز می شود.
احداث ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان
محمدرضا سالاری فنودی در گفت و گو با چهاربهاران، با اشاره به 300 کیلومتر مرز دریایی و تنها بندر اقیانوسی کشور در این استان قرار دارد اظهار کرد: با توجه به اهمیت بنادر جنوب استان در برنامه ششم توسعه و طرح توسعه سواحل مکران، توسعه شبکه پایش دریایی در دستور کار هواشناسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایستگاه هواشناسی چابهار تنها ایستگاه دریایی است، بیان کرد: با تکمیل و ساخت ایستگاه هواشناسی دریایی- کشاورزی «زرآباد» و ایستگاه دریایی «پسابندر» تعداد این ایستگاه ها به سه مورد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: زمین ایستگاه سینوپتیک دریایی «پسابندر» چابهار در جنوب شرقی ترین نقطه بندری کشور واقع در خلیج «گواتر» جانمایی و به پیمانکار تحویل شد تا به زودی فرایند احداث آن را آغاز کند.

وی افزود: زمین این ایستگاه حدود یک هکتار است که با توجه به کاربری دریایی آن در نزدیکی ساحل قرار دارد و این ایستگاه در فاصله کمی از مرز ایران و پاکستان قرار داشته و داده های جوی آن برای مقاصد دریایی و غیر دریایی هر دو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

سالاری به برنامه راه اندازی سایت رادار هواشناسی چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی خوبی برای تجهیز سواحل استان به رادار هواشناسی تنظیم شده است که به زودی عملیاتی می شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 451976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *