چابهار در آستانه ورود به آسیانه میانه/ توسعه بندر چابهار نقطه عطف توسعه پایدار در کشور است

3 شهريور 1397 ساعت 12:44

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های بندرچابهار و سرمایه‌گذاری در این بخش نقطه عطف توسعه پایدار در کشور است.


به گزارش چهاربهاران، مجید کیان‌پور با اشاره به اینکه بندر چابهار در بازه ورود به آسیای میانه است،‌ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار می‌تواند زمینه‌ساز بهبود وضعیت اقتصادی به ویژه در بخش دریایی کشور شود.
وی ادامه داد: در بخش ترانزیت باید بتوانیم از شیوه‌های نوین حمل‌ونقلی مانند حمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم که لازمه آن فرهنگ‌سازی در این بخش است.
کیان‌پور تأکید کرد: استفاده از حمل و نقل ترکیبی مانند اتصال ریل به دریا می‌تواند زمینه‌ساز کاهش مصرف سوخت و همچنین مدت زمان انتظار برای بارگیری شود.
 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه توسعه بندر چابهار در چند سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است، افزود: این بندر ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارد به طوری که می‌تواند نقش بزرگی را در توسعه پایدار کشور ایجاد کند.
 بندر چابهار یکی از کم‌هزینه‌ترین و جذابترین بنادر جنوبی در خلیج ‍‌فارس به شمار می‌‍آید و این بندر توانسته سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را برای سرمایه‌گذاری تشویق کند به طوری که ظرف 6 ماه گذشته قراردادهای متعددی در این بندر منعقد شده که 80 درصد از آنها مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی بوده است.
از سوی دیگر بندر چابهار گلوگاه صادرات و واردات کشور است و علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، میزان تقاضاها برای سرمایه‌گذاری در این بندر بسیار زیاد بوده به طوری که تا به امروز 8 قرارداد 180 میلیارد تومانی منعقد  و 11 قرارداد با رقم 6 میلیارد تومانی نیز ابلاغ شده است، همچنین 4 قرارداد به ارزش 280 میلیارد تومان به زودی امضا خواهد شد.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان

 


کد مطلب: 451945

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451945/چابهار-آستانه-ورود-آسیانه-میانه-توسعه-بندر-نقطه-عطف-پایدار-کشور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir