۰
امام جمعه موقت چابهار؛

تزریق ارز دولتی به بازار بزرگترین ضربه اقتصادی در کشور بود

امام جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: اگر در چند ماه اخیر ارزهای دولتی را که از بیت المال مسلمین برداشت شده بجای تزریق سکه به بازار و واردات کالاهای بی اثر به تولید داخل وارد می کردند نه تنها توسعه اقتصادی ایجاد می شد بلکه اشتغالزایی به وجود می آمد.
تزریق ارز دولتی به بازار بزرگترین ضربه اقتصادی در کشور بود
به گزارش چهاربهاران حجت الاسلام و المسلمین مهدی کریمی در خطبه های نماز جمعه امروز چابهار اظهار کرد: این پست ها دائمی نیست و مسئولین کشور باید از این گردنه خطرناکی که با توجه به تحریم ها وجود دارد با اتکای به خداوند و به دور از سیاست های اقتصادی سکولاری و لیبرالی عمل کنند تا حرف رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید داخلی اجرا شود.
وی با اشاره به احتکار کالا توسط مفسدین اقتصادی افزود: نهادهای نظارتی در برخی جاها کم کاری کرده اند اما چرا بعضی از مردم خون یکدیگر را می مکند چراکه اینها نیز مانند کرم هایی می باشند که در حال کاهش رفاه زندگی هموطنانشان اند.
وی عدم توجه به حمایت از تولید داخلی توسط دولت را اشتباهی بزرگ دانست و ادامه داد: دولت در سه ماه اخیر که مشکلات اقتصادی گریبان ما را فراگرفته با سیاست اقتصادی اشتباه ارز و ورود سکه به بازار وضعیت را بدتر کرد به طوری که این هفت میلیون سکه باعث شد تا رکد در بازار باقی بماند.
حجت الاسلام کریمی تشریح کرد: این حجم وسیع از نقدینگی بجای اینکه وارد تولید و بازار کار شود باعث افت ارزش ریال شد و بجای اینکه سود و اشتغالزایی به وجود آورد متاسفانه نتیجه ای دور از انتظار به دنبال داشت.
وی با اشاره به وجود رانت در توزیع ارز دولتی تصریح کرد: ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی که در اختیار برخی از افراد خاص قرار گرفت حتی یک سوم این مبلغ مشخص نیست به کجا رفته و با قیمت دلار هشت هزار تومانی در داخل به فروش رفت.
امام جمعه موقت چابهار اقصاد دولت دوازدهم را ضعیف دانست و تاکید کرد: برگشتن از سیاست های غلط اعمال شده توسط دولت، تیم اقتصادی دولت به اعتقاد کارشناسان باید تغییر کند و افراد توانمند می بایست سکان این وزارت خانه ها را در دست بگیرند.
​وی تقوای الهای را حلال مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: تقوای مسئولین باعث می شود تا خداوند همواره یار و یاورشان باشد به طوری که در اصلاح و پیشرفت امور اعم از اطاعت پذیری همکاران و توسعه امور اداری موثر خواهد بود همچنین کسی که مطیع خداوند باشد نگران خشم و غضب خداوند نخواهد بود و از خشم مخلوق نخواهد ترسید و خداوند همواره در کنار دوستدار خویش خواهد بود.
​انتهای پیام/
جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 451931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *