۰

140 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سیستان و بلوچستان توزیع شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: 140 دستگاه آبگرمکن خورشیدی و 78 دستگاه تنور گازی به طور رایگان از ابتدای امسال تاکنون میان روستاییان این استان توزیع شده است.
140 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سیستان و بلوچستان توزیع شد
به گزارش چهاربهاران، عبدالباسط پاکزاد اظهار داشت: این اقدام با هدف کمک به معیشت ساکنان حاشیه اراضی ملی، جایگزینی سوخت های فسیلی، استفاده از انرژی خورشیدی رایگان، حفظ محیط زیست و محرومیت زدایی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: از آنجایی که آب مخزن آبگرمکن های خورشیدی از راه جذب خورشید و تابش نور بر صفحه های جاذب گرم می شود استفاده از این منبع انرژی پاک و تجدید شونده مزایای خوبی همچون نیاز نداشتن به سوخت فسیلی و چوب را به همراه دارد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و مسائل مربوط به منابع طبیعی مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند.
پاکزاد با قدردانی از همیاران طبیعت گفت: از سال 89 تاکنون چهار هزار و 700 نفر همیار طبیعت با این نهاد در سیستان و بلوچستان همکاری داشتند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 11 درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوری که از این گستره 10،5 میلیون هکتار آن را مرتع، 1،2میلیون هکتار جنگل و 5،6 میلیون هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
انتهای پیام/ ایرنا
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 451903
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *