۰

اعطای 38 مدرک اشتغالزایی در مرکز فنی و حرفه ای چابهار

رئیس مرکز فنی و حرفه ای چابهار گفت: کارآموزان و افراد جویای کار با فراگیری ۳۸ مهارت فنی و حرفه‌ای در این مرکز می‌توانند سریعا جذب بازار کار شوند و یا اینکه خود کارآفرینی موفق باشند.
اعطای 38 مدرک اشتغالزایی  در مرکز فنی و حرفه ای چابهار
مهرداد اولیایی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق اقتصادی نظیر چابهار با ظرفیت‌های تجاری، شیلاتی، گردشگری و خدماتی بسیار ضروری است به طوری که توانمندسازی نیروی ماهر و نیمه ماهر از رسالت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بمحسوب می شود و نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی کشور بسیار مهم است.
وی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم این رشته ها افزود: یکی از ابزار‌های مهم تربیت نیروی انسانی بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که با ارائه مهارت‌های دسته اول به فراگیران، آنان را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می‌سازد.
اولیایی ادامه داد: در واقع خصیصه این آموزش ها، نوعی پرورش کارآفرینی است به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص قادر خواهند بود فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.
وی با اشاره به تسهیلات این رشته ها تاکید کرد: کارآفرینان برتر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران چابهار پس از دریافت گواهینامه مهارتی موفق به ایجاد کسب و کار برای خود و دیگران می‌شوند که این خود به توسعه هر منطقه کمک می‌کند همچنین یکی از اهداف آموزش کارآفرینی در مراکز فنی و حرفه ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت آموزان است.
اولیایی تشریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، سبب افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد همچنین این آموزش ها باید بر اساس نیازسنجی در منطقه به متقاضیان اعم از دانشجویان، کارجویان شهری و روستایی و صنایع و صنوف با هدف ارتقای مهارت افراد ارایه شود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار تصریح کرد: باید خانواده‌ها به فکر مهارت آموزی جوانان باشند، زیرا یک جوان ماهر راحت‌تر می‌تواند در جامعه کنونی به اشتغال دست یابد و به عنوان یک کارآفرین فعالیت کند.
اولیایی به فعالیت آموزشگاه‌های خصوصی اشاره کرد و افزود: این آموزشگاه‌ها بازوان توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند. 
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار مهارت آموزی را بهترین راه برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار عنوان کرد و اظهار کرد: این شهرستان با توجه به ظرفیت گردشگری، اقتصادی و کشاورزی نباید افراد بیکار داشته باشد.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 451898
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *