مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

جمع آوری نوزادان تمساح‌ از استخر‌های چابهار

25 مرداد 1397 ساعت 10:01

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: زنده گیری نوزادان تمساح متولد شده در ایستگاه تحقیقاتی ریکوکش انجام شد و نوزادن به استخر‌ها و حوضچه‌های امن پرورش تمساح انتقال یافتند.


به گزارش چهاربهاران نیره پورملائی اظهار کرد: زنده گیری نوزادان تمساح متولد شده در ایستگاه تحقیقاتی ریکوکش در چابهار انجام شد و نوزادن مذکور، به استخر‌ها و حوضچه‌های امن پرورش تمساح انتقال یافتند.
وی با اشاره به حفظ بقای این گونه افزود: نوزادان تمساح‌های تازه متولد شده در مرکز تحقیقاتی-پرورشی ریکوکش واقع در شهرستان چابهار از استخر‌ها و آبگیر‌های بزرگ مرکز، زنده گیری و جمع آوری شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتقال نوزادن تازه متولد شده در استخر‌های بزرگ مرکز تحقیقاتی-پرورشی بدلیل جلوگیری از خورده شدن توسط تمساح‌های بزرگتر یا سایر گونه‌ها از جمله برخی پرندگان و همچنین جلوگیری از تلف شدن آن‌ها در محیط بزرگتر یا دمای بالای محیط است.
​وی با اشاره به آرام بدون این گونه خاطرنشان کرد: گاندو ها یا تمساح های پوزه کوتاه گونه خاصی از جانداران بومی چابهار محسوب می شوند که هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کنند.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 451882

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451882/جمع-آوری-نوزادان-تمساح-استخر-های-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir