۰

افزايش ظرفيت پهلو گيري و تخليه شناورهاي حامل فرآورده هاي نفتي در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکان پهلوگیری کشتی های نفتی تا ظرفیت 80 هزار تن با اجرای خط لوله نفتی جدید باعث شد تا ظرفيت پهلو گيري و تخليه شناورهاي حامل فرآورده هاي نفتي در بندر چابهار ازایش یابد.
افزايش ظرفيت پهلو گيري و تخليه شناورهاي حامل فرآورده هاي نفتي در بندر چابهار
حسین شهدادی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: با اجرای خط لوله جدید انتقال فرآورده های نفتی، ظرفیت پهلوگیری و تخلیه شناورهای حامل فرآورده های نفتی در بندر چابهار افزایش یافته است به طوری که برای اولین بار کشتی حامل فرآورده های نفتی با ظرفیت 50 هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد.
وی با اشاره به خط لوله جدید در اسکله شماره پنج افزود: با اجرای خط لوله جدید انتقال فرآورده های نفتی از اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی به مخازن نگهداری و آماده سازی زیرساخت های لازم؛ امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی های نفتی با آبخور 14 متر و ظرفیت 80 هزار تن فراهم شده است.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش از این پهلوگیری شناورهای نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار تا ظرفیت حداکثر 25 هزار تن امکان پذیر بوده است.
وی با اشاره به تخلیه کشتی های بزرگ در این بندر تشریح کرد: با توجه به تجهیزات تخلیه و بارگیری مناسب و تخفیفات قابل توجه در حقوق، عوارض و هزینه های وارده به کشتی ها، آمادگی لازم برای ارایه خدمات پهلوگیری و تخلیه و بارگیری به خطوط مستقیم کشتیرانی به بندر چابهار فراهم شده است.
شهدادی تاکید کرد: 
با زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و مساعدت شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.
​وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص ۲۰ درصد از تخلیه کالاهای اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالاهای اساسی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای استان های شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد داشت.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/

 
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 451876
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *