۰
سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار:

چابهار ظرفیت فرآوری ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد

سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه با ایجاد شهرک تخصصی برنج و فعالیت ۱۴ واحد فرآوری و بسته‌بندی ظرفیت فراوری سالانه ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد.
چابهار ظرفیت فرآوری ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد
غلام‌رضا پناه در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: تمرکز بر برنج و تبدیل شدن به یک هاب فرآوری و توزیعی برنج یکی‌از اهداف و ماموریت‌هایی است که برای منطقه آزاد چابهار دیده شده است.
وی با اشاره به واردات برنج افزود: برنج وارداتی ایران از هند و پاکستان تامین می‌شود و چابهار و منطقه آزاد آن به‌واسطه نزدیکی به این دو کشور؛ واردات و فرآوری برنج را به‌صرفه و اقتصادی می‌کنند برای این مهم شهرک تخصصی برنج در منطقه آزاد چابهار تعبیه شده است.
سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار ادامه داد در این شهرک ۱۴ واحد تولید و فراوری برنج با ظرفیت ۳۵۰ هزارتن در سال فعالیت می‌کنند؛ برنج به‌صورت خام از پاکستان وارد می‌شود و در این شهرک فراوری و بسته‌بندی می‌شود.
پناه تصریح کرد: این شهرک هم‌اکنون با نصف ظرفیت اسمی درحال فعالیت است؛ این شهرک توانایی فراوری، بسته‌بندی و توزیع همه ۵۰۰ هزارتن برنج وارداتی هند و پاکستان را به ایران دارد و این فراوری و توزیع را با قیمتی اقتصادی و به‌صرفه انجام می‌دهد.
وی با اشاره به بازار هدف چابهار تشریح کرد: هم‌اکنون هرمقدار برنج که در این ۱۴ واحد تولید می‌شود در بازار‌های مصرف عمدتا در تهران و مشهد به‌فروش می‌رود؛ ۱۵ کارخانه و واحد دیگر هم درخواست مجوز برای شروع کار کردند که به ۵ واحد در سال ۹۷ مجوز اعطا شده است.
وی اشتغالزایی را یکی دیگر از خصایص مناطق آزاد عنوان و خاطرنشان کرد: هم‌چنین مذاکراتی هم با برخی شرکت‌ها و برند‌های به‌نام داخلی و خارجی برای حضور در این شهرک انجام گرفته است که قطعا با رسیدن به ظرفیت ۵۰۰ هزارتن هم اشتغال‌زایی بالایی برای بومیان ایجاد می‌شود و هم واردات و توزیع برنج در چابهار به صرفه و اقتصادی می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 451873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *