۰
رئیس اداره نظارت بانک توسعه صادرات خبرداد؛

اختصاص ۳۳۴ میلیون دلار تسهیلات ارزی به بندر چابهار

رئیس اداره نظارت بر فرآیند‌های اعتباری بانک توسعه صادرات گفت: این بانک ۳۳۴ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده است.
اختصاص ۳۳۴ میلیون دلار تسهیلات ارزی به بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران حمید صفایی در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات ایران با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: پس از بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار صادرات، واردات و ترانزیت به خوبی در حال انجام است.
وی با اشاره به یارانه سود تسهیلات افزود: بندر شهید بهشتی چابهار جهش بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند به طوری که بانک توسعه صادرات تمامی خدمات ارزی و ریالی را به مشتریان و صادر کنندگان ارائه می‌دهد و از طریق سازمان توسعه تجارت یارانه سود تسهیلات را به کسانی که در کار صادرات موفق هستند پرداخت می‌کند.
صفایی ادامه داد: همچنین این بانک تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۱۲ درصد به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌کند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد بانک مرکزی در دو سال اخیر معافیت‌هایی را برای انجام صادرات توسط شرکت‌های کوچک در نظر گرفته است و به صادر کنندگان تسهیلات کوتاه، میان و بلند مدت ارائه می‌کند که مدت بازپرداخت تسهیلات کوتاه مدت یک سال است.
رئیس بانک توسعه صادرات زاهدان در این نشست اظهار کرد: این بانک در زمینه تامین منابع مالی صادرات و کار‌هایی که منجر به تولید شود در سیستان و بلوچستان فعالیت دارد همچنین دو شعبه از مجموع ۴۰ شعبه بانک توسعه صادرات کشور در سیستان و بلوچستان شهرستان‌های زاهدان و چابهار فعالیت دارند.
جلال نوشادی با اشاره به پیشینخ این بانک افزود: بانک توسعه صادرات در سال ۸۷ در زاهدان راه اندازی شد که حدود ۸۰ درصد صادر کنندگان سیستان و بلوچستان جذب این بانک شده اند همچنین دو و نیم میلیون دلار این بانک از ابتدای امسال تا کنون با وجود تحریم‌ها حوالجات ارزی داشته است.
وی تصریح کرد: تلاش داریم با کشور‌های افغانستان و پاکستان در زمینه حوالجات ارزی فعالیت بیشتری داشته باشیم همچنین بانک توسعه صادرات تا کنون ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه صادرات تسهیلات ارائه کرده است حتی فعالیت‌های ارزی بانک توسعه صادرات حتی در اوج تحریم‌ها هیچ گاه متوقف نشده است.
رئیس بانک توسعه صارات زاهدان ادامه داد: این بانک با دارا بودن نیرو‌های متخصص و متعهد هیچ گاه تسهیلات ارزی را به صادر کنندگان متوقف نخواهد کرد همچنین در زمینه تسهیلات ازدواج یکی از بانک‌های موفق بوده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 451872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *