۰

اشتغال ۹۹۷ نفر در بندرصیادی زرآباد کنارک

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندرصیادی شهید رضایی کلات در بخش زرآباد کنارک برای ۹۹۷ نفر بصورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم از افراد بومی و محروم منطقه دورافتاده این استان شغل ایجاد کرده است.
اشتغال ۹۹۷ نفر در بندرصیادی زرآباد کنارک
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: در بندرصیادی زرآباد ۷۱ فروند لنج و حدود ۲۵۰ فروند قایق فعال هستند که با صید سالانه ۱۰۰ هزار تن ماهی و میگو نقش مهمی در توسعه، اشتغالزایی و تامین آبزیان منطقه دارند.
وی افزود: عملیات اجرایی بندر صیادی زرآباد در سال ۱۳۸۳ آغاز شده و در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری ۴۷۰ میلیارد ریالی افتتاح و بهره برداری شده است.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: طول موج شکن اصلی بندر صیادی زرآباد ۳۷۱ متر و موج شکن فرعی ۱۰۱ متر و طول اسکله شناور‌ها ۵۳۷ متر است.
وی با بیان اینکه بندر صیادی زرآباد در نزدیکی روستای کلات واقع شده است و به همین نام (بندرصیادی کلات زرآباد) شهرت دارد، خاطرنشان کرد: این روستا سال‌ها با مشکلات متعددی از جمله آسفالت نشدن جاده منتهی به روستا و اسکله رو به رو است.
میرمرادزهی بر آسفالت تنها هشت کیلومتر راه از روستای کلات به بندر صیادی زرآباد پس از گذشت ۱۸ سال انتظار تاکید کرد و افزود: دکل تلفن همراه در اسکله کلات زرآباد وجود ندارد و صیادان با مشکلات نبود آنتن دهی تلفن همراه و خدمات اینترنت پرسرعت و یا اینترنت تلفن همراه مواجه هستند.
نماینده اسبق سراوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه دسترسی به بندر صیادی، فاقد پل و آب نمای استاندارد است و در کمترین بارندگی راه عبوری خسارت دیده و باعث قطع رفت و آمد وسائط نقلیه و خودرو‌های حامل ماهی می‌شود.
وی رسوب گیری دهانه این بندر صیادی را از دیگر مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: آسفالت جاده بندر زرآباد به روستای کلات، استقرار پایگاه اورژانس، اختصاص پزشک و احداث جایگاه سوخت برای کامیون‌ها و خودرو‌ها از دیگر ضرورت‌های این منطقه است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های ساحلی چابهار و کنارک و به ویژه بخش زرآباد در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صید و صیادی از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردارند.
میرمرادزهی ادامه داد: به منظور حل مشکلات مردم در زمینه لایروبی بندر، احداث جایگاه سوخت، آسفالت راه ورودی و خروجی روستای کلات به بندر صیادی زرآباد و حل مشکلات چهار هزار شناور قایق فاقد مجوز پیگیری‌های لازم صورت گرفته و بزودی برخی از مشکلات براساس اولویت مرتفع خواهد شد.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 451870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *