۰

پیگیری اختصاص سهیمه ۲۰ درصدی واردات کالای اساسی به بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پس‌‎از راه‌اندازی فاز اول بندر شهید بهشتی به دنبال جذب حداکثری کالا و در وهله اول اختصاص حداقل ۲۰ درصد واردات کالای اساسی به بندر چابهار هستیم.
پیگیری اختصاص سهیمه ۲۰ درصدی واردات کالای اساسی به بندر چابهار

بهروز آقایی در گفت وگو با چهاربهاران اظهار کرد: سالانه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی نظیر برنج، نهاد‌های دامی، غلات، ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم به کشور وارد می‌شود.
وی افزود: تمام کشتی‌هایی که کالای اساسی را به کشور وارد می‌کنند، این کالا‌ها را عمدتاً در بنادر خلیج‌فارس ایران تخلیه و بارگیری می‌کنند و این در حالی است؛ تنها بندر اقیانوسی ایران، چابهار به‌واسطه واقع شدن در دهانه ورودی دریای عمان و ورودی خلیج فارس مسیری به‌صرفه‌تر برای پهلوگیری کشتی‌های کالای اساسی حداقل برای استان‌های شرقی و حوزه این بندر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۲۰ درصد از ۱۴ میلیون تن کالای اساسی ورودی به ایران سهم استان‌های شرقی حوزه بندر چابهار نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان‌جنوبی است.
آقایی ادامه داد: پس‌از بهره‌برداری از فاز اول بندر شهیدبهشتی عمده تمرکز و توجه ما به بازاریابی و مارکتینگ بندری معطوف شده که این امر می‌تواند با اختصاص واردات کالای اساسی استان‌های شرقی و مرکزی حوزه بندر چابهار آغاز شود.
وی با بیان اینکه اختصاص این سهم، نقش مهمی را در جذب بار و مارکتینگ بندر ایفا می‌کند، گفت: مکاتبات لازم از سوی وزیر راه برای اختصاص واردات ۲۰ درصد کالای اساسی کشور به بندر چابهار انجام گرفته و امیدواریم به‌زودی کشتی‌های حامل کالای اساسی استان‌های حوزه بندر چابهار به‌جای آن که از کنار آب‌راهه چابهار بگذرند و ۷۰۰ مایل از بندر چابهار دورشده و در دیگر بنادر تخلیه کنند مستقیماً به چابهار بیایند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  ادامه  داد: خوشبختانه در ماه گذشته موفق شدیم کشتی‌های مهم کالای اساسی را در بندر چابهار پهلودهی کنیم و درحال حاضر هم کشتی ۱۶ هزارتنی کالای اساسی در بندر چابهار درحال تخلیه است؛ امیدواریم این روند با جذب ۲۰ درصد کالای اساسی کامل شود.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 451862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *