۰

ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور از هند به بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با زیرساختهای ایجاد شده در بندر چابهار و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و مساعدت شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم گردیده است.
ورود کشتی حامل کالای اساسی کشور از هند به بندر چابهار
حسین شهدادی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: کشتی ایرانی با بار کالاهای اساسی از قبیل ذرت، سویا، روغن، جو و گندم از کشور هندوستان جهت تامین کالاهای شرق کشور در بندر شهید بهشتی چابهار لنگر انداخت.
وی با اشارهبه نیاز کشور به چنین اقلامی افزود: پراکندگی جمعیت در استانهای شرقی و جنوب شرق حدود 20 درصد از جمعیت کل کشور بوده و همچنین حدود 19 درصد از واحدهای تولیدی گوشت سفید، تخم مرغ و دامپروری کشور در استانهای فوق در حال فعالیت می باشند که اکثر نهاده های مورد نیاز این واحدهای تولیدی از خارج کشور تأمین می گردد.
وی با اشاره به واردات سالیانه 12 میلیون تن کالای اساسی و غلات از قبیل ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم عنوان کرد: میزان کالای مورد نیاز استانهای شرقی و جنوب شرق با طی مسافت 770 مایل دریایی در سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می گردد که مسافت زمینی حمل شده به مراکز استانهای مذکور به طور متوسط 265 کیلومتر نسبت به فاصله چابهار تا این مراکز بیشتر می باشد.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت اختصاص 20 درصد از تخلیه کالاهای اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالاهای اساسی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای استانهای شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
​شهدادی خاطرنشان کرد: بندر چابهار توانسته نقش بسزایی در تامین نیازهای شرق کشور و بویژه جنوب شرق داشته باشد همچنی صادرات کالا در این بخش باعث شده تا رونق اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد شود.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 451840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *