۰

۱۰ میلیون قطعه بچه میگو در چابهار رهاسازی شد

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ میلیون قطعه بچه میگو از نوع سفید هندی در خورات گواتر، تیس و پزم چابهار رهاسازی شد.
۱۰ میلیون قطعه بچه میگو در چابهار رهاسازی شد
میران صداقتی  در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این اقدام با هدف بازسازی ذخایر میگو انجام شده است تا بتوان در سالجاری میگوی بیشتری تولید و برداشت کرد.
وی با اشاره به مدت این طرح افزود: این اقدام که برای دومین سال متوالی و با همکاری سازمان شیلات ایران در حال اجراست بعد از یک وقفه چندساله در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و هزینه آن از محل اعتبارات ابلاغی سازمان شیلات تامین شده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: چابهار و کنارک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور هستند.
صداقتی تشریح کرد: چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا هوایی به نسبت گرم و مرطوب دارد و درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت تا ۱۰ ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است که این امر سبب شده تا کارشناسان این منطقه را به بهشت آبزی پروی تشبیه کنند.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاوه بر پرورش میگو در استخر، میگوی زیادی در دریا نیز وجود دارد که با بازسازی ذخایر میگو موجب رشد تولید نیز می‌شود.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 451835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *