تمایل سرمایه گذار ژاپنی برای فعالیت در حوزه شیلات چابهار

16 مرداد 1397 ساعت 20:49

هیات اقتصادی کشور ژاپن امروز با حضور در چابهار تمایل خودشان برای فعالیت در حوزه شیلات این شهرستان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان را اعلام کردند.


به گزارش چهاربهاران دکتر یوشی فومی ساوادا رئیس دانشگاه کینجای ژاپن با حضور در چابهار از ظرفیت‌های آبزی پروری و طرح پرورش ماهی در قفس این شهرستان دیدن کرد.
دکتر ساوادا گسترش روابط در زمینه آبزی پروری و آشنایی از ظرفیت‌های شیلاتی بویژه طرح پرورش ماهی در قفس را از مهمترین اهداف سفر خود به چابهار عنوان کرد.
وی ادامه داد: چابهار ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه شیلاتی دارد و می‌توان سرمایه گذاری‌های لازم در این منطقه را انجام داد.
رئیس دانشگاه کینجای ژاپن تصریح کرد: تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس در ایران گسترش یافته است و در صورت تمایل بخش خصوصی ژاپن و با اجرای طرح‌های علمی و دانشجویی به انتقال تکنولوژی و توسعه آبزی پروری بویژه در سیستان و بلوچستان می‌توانیم همکاری کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شیلات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: چابهار و کنارک با ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شیلات دارد به طوری که ۹۰۷ لنج و هزار و ۴۳۰ قایق با ۲۴ هزار صیاد در این استان فعال هستند.
نوراله جهانتیغ افزود: ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد برای پرورش میگو شناسایی شده و چابهار از قطب‌های مناسب برای پرورش ماهی در قفس است.
وی با قدردانی از حضور رئیس دانشگاه کینجای ژاپن خاطرنشان کرد: دکتر ساوادا متخصص تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس است و با هدف بررسی ظرفیت‌های آبزی پروری بویژه پرورش ماهی در دریا و انتقال تکنولوژی آن به ایران به چابهار سفر کرده است.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/


کد مطلب: 451829

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451829/تمایل-سرمایه-گذار-ژاپنی-فعالیت-حوزه-شیلات-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir