۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

چابهار نیازمند دو هزار کلاس درس

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار دو هزار کلاس جدید می‌خواهد تا به سرانه آموزشی حداقلی کشوری و استانی برسد.
چابهار نیازمند دو هزار کلاس درس
عبدالغفور ایران‌نژاد  نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در شهرستان چابهار کمتر از ۲ متر و در شهر چابهار کمتر نیم متر است و این درحالی است که حداقل سرانه فضای مطلوب آموزشی در ایران ۵ متر و در استان سیستان و بلوچستان که ضعیف‌ترین شرایط را دارد ۳ متر است.
وی با بیان اینکه چابهار پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان را دارد، افزود: مهاجرت بی‌رویه از روستا‌ها به شهر به‌خاطر خشکسالی بی‌سابقه در بلوچستان نرخ رشد جمعیت شهر چابهار در ایران بی‌نظیر و رتبه اول کرده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمده رشد جمعیتی که در چابهار حضور پیدا می‌کنند به‌خاطر نداشتن تمکن مالی در مناطق حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند؛ در مناطق حاشیه‌نشین پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی را داریم.
ایران‌نژاد ادامه داد: در مناطق حاشیه‌نشین چابهار با بیش‌از ۵۰ هزار نفر جمعیت عمده مدارس استیجاره‌ای، تخریبی و ناایمن هستند؛ رشد سریع جمعیت و به‌تبع آن رشد حاشیه‌نشینی موجب شده هم‌اکنون در چابهار ۶ مدرسه استیجاره‌ای باشد که همگی در مناطق حاشیه نشین است.
وی تاکید کرد: مدارس استیجاره‌ای دوام و استاندارد‌های لازم را ندارند و آموزش و پرورش از روی ناچاری و به‌خاطر نبود زیرساخت‌های آموزشی آن‌ها را از مردم اجاره کرده است؛ در مدارس استیجاره‌ای بین ۴۰ تا ۵۰ دانش‌آموز در هرکلاس، درس می‌خوانند.
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: علاوه‌بر مناطق حاشیه‌نشین، بخش دشتیاری چابهار هم وضعیت اسفباری در زیرساخت‌های آموزشی دارد؛ بیشتر مدارس در دشتیاری تخریبی، ناایمن و از همه مهم‌تر فاقد امکانات اولیه زیرساختی نظیر برق هستند، در دشتیاری ما بیش‌از ۸۰ مدرسه بدون برق داریم یعنی دانش‌آموزان در گرمای طاقت فرسا به تحصیل مشغولند.
ایرانژاد افزود: بنا به برآورد‌ها ساخت حداقل ۲ هزار کلاس درس در چابهار نیاز است تا این شهرستان راهبردی به سرانه‌ی مطلوب و حداقلی کشوری و حتی استانی برسد؛ از نهاد‌های برخوردار که در چابهار منافعی دارند انتظار می‌رود محرومیت مردم چابهار را درک کنند و برای ساخت مدارس و محرومیت زدایی از شهرستان راهبردی اقدام کنند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 451827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *