۰

زمین‌های کشاورزی چابهار تا ۵۰ هزار هکتار قابل توسعه است

فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: با توجه به حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی این شهرستان می‌توان تا ۵۰ هزار هکتار کشت انواع محصولات زراعی و باغی را توسعه داد.
زمین‌های کشاورزی چابهار تا ۵۰ هزار هکتار قابل توسعه است
غلامرضا مجیدی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: چابهار علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و اقتصادی قابلیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی دارد که در صورت تامین آب می‌توان کشاورزی را در هزاران هکتار توسعه داد.
وی مدیریت صحیح آب را مهم دانست و افزود: مهار کردن هدر رفت آب‌های فصلی، ساخت دگار برای مهار سیلاب و انجام کشت‌های دیم، اجرای خط انتقال آب از سد‌های پیشین و زیردان، ساخت بند‌های آبخیزداری خاکی و سنگی می‌تواند به توسعه کشاورزی کمک کند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: چابهار قابلیت‌های خوبی در ایجاد و تولید محصولات گلخانه ای، موز، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری دارد که می‌توان با استفاده از شیرین سازی و انتقال آب دریا صد‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای و برداشت صد‌ها تن محصول باغی را انجام داد.
وی چابهار را مناسب در کشت دانست و تشریح کرد: موقعیت بخش کشاورزی چابهار از نظر نوع خاک و آب هوا چشمگیر است و هم اینک بیش از ۱۳ هزار هکتار زمین مطلوب برای کشت دارد همچنین متوسط میزان بارندگی سالانه چابهار در شرایط نرمال به کمتر از ۱۰۰ میلی متر می‌رسد و تنها راه موفقیت و ایجاد اشتغال استفاده از آب دریا برای کشاورزی است.
مجیدی تاکید کرد: برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، پرورش و تولید انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری باغی، محصولات زراعی فصلی و غیر فصلی در این منطقه فراهم شده استبه طوری که در سال‌های خوب آبی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 451819
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *