ایجاد یک هزار و 30 شغل به وسیله کارگاه ساخت و تعمیر شناور در کنارک

15 مرداد 1397 ساعت 10:36

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر راه اندازی کارگاه ساخت و تعمیر شناور در بندر کنارک ۳۰ شغل مستقیم و هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.


بهروز آقایی در گفت و گو با چهاربهاران با بیان اینکه راه اندازی کارگاه ساخت و تعمیر شناور در بندر کنارک 30 شغل مستقیم و یک هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است، اظهار کرد: این کارگاه سبب شده تا زمینه ساماندهی، تعمیرات و ساخت شناورها در سواحل مکران منطقه بلوچستان فراهم شود.
وی با اشاره به افزایش صید ماهی با لنج سازی افزود: کارگاه ساخت و تعمیر شناور شرکت لنج سازی جنوب می تواند خدمات به صیادان ارائه کند و موجب رضایتمندی جامعه صیادی شود به طوری که بنادر صیادی چابهار و کنارک نقش مهمی در اشتغالزایی افراد بومی دارند و علاوه بر نقش اشتغالزایی برای جذب گردشگر نیز موثر می باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: چابهار از قطب های صید و صیادی در کشور محسوب می شود و دارای بیش از 930 لنج و یک هزار و 400 قایق صید و صیادی می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت بندر شهید بهشتی در این شهرستان بیان کرد: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی بهترین موقعیت را برای جابه جایی کالا و پهلوگیری بزرگترین کشتی های جهان دارد که دیگر بنادر کشور از نظر کاهش هزینه های واردات و صادرات نمی توانند با آن رقابت کنند.
آقایی سرمایه گذاری در این بندر را پرسود دانست و خاطرنشان کرد: بندر چابهار از لحاظ ارزش افزوده، تخفیف ها، عوارض و انبارداری قابلیت های زیادی دارد که برای هر سرمایه گذاری سودآور است.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/


کد مطلب: 451817

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451817/ایجاد-یک-هزار-30-شغل-وسیله-کارگاه-ساخت-تعمیر-شناور-کنارک

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir