۰

پیشنهاد خاصّ قالیباف برای عبور از مشکلات اقتصادی/ چپ‌هایی که از «فردای براندازی» می‌گویند!

«حسین مرعشی» مقصر مشکلات اقتصادی کشور را پیدا کرد...
پیشنهاد خاصّ قالیباف برای عبور از مشکلات اقتصادی/ چپ‌هایی که از «فردای براندازی» می‌گویند!
به گزارش چهاربهاران محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از مصاحبه با روزنامه رسالت در پاسخ به این سؤال که چه راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت موجود پیشنهاد می‌دهید؟ گفته است:
«اولا باید در کنار مشکلات و بحران‌ها موفقیت‌های کشور را ببینیم و ذکر کنیم وگرنه دچار یأس و ناامیدی خواهیم شد. ثانیا یقین بدانید مسائل کشور قابل حل است؛ همانطور که در مناظره‌ها هم تأکید کردم بهترین راه حل هر بحران و مشکل اقتصادی و حتی مبارزه با آمریکا، کار است و کار»[1]
*برخی محافل تحلیلی معتقدند اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد و برخی از آنها نیز حادّ هستند اما عمده نارضایتی موجود به دلیل این مشکلات مسبوق به سابقه و بعضاً همیشگی نیست. بلکه این نارضایتی یک مقوله روانی است که به دلیل رسوبات «سیاه‌نمایی» 7 ساله یک جریان سیاسی خاص از اوضاع کشور و «بزرگنمایی» آنها در قبال مشکلات موجود شکل گرفته است.
پر واضح آنکه مثلا مسئله‌ای به نام «تحریم» همزاد انقلاب اسلامی است و 40 سال است که مردم ایران هر روز خبری درباره تحریم‌ها شنیده‌اند.
اما چه شد که اصلاح‌طلبان به یکباره به سمت تحریم اشاره کردند، سعید حجاریان چرا 5 سال قبل ناگهان از این گفت که روشنفکران باید مردم را با ابعاد تحریم آشنا کنند، مرحوم هاشمی که خود 2 دوره رئیس‌جمهور ایران بود چه شد که در دوره صدارت آقای روحانی به ناگاه از این گفت که تحریم‌ها استخوان مردم را خرد کرده و سلبریتی‌های پیرو اصلاح‌طلبان چه شد که 5 سال قبل در حرکتی موسمی، کمپین خروج از تحریم تشکیل دادند؟!
جالب آنکه اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران هیچگاه بیش از میانگین 30 درصد نبوده است و 70 درصد مشکلات دلیل داخلی دارد.
سیاه‌نمایی و بزرگنمایی اشاره شده که البته مورد هشدار رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است اما پس از مدتی با کتمان و دفن موفقیت‌های کشور و تأکید بر ناامیدی مردم نیز همراه شد.
از اینجاست که باید بر پیشنهاد خوب محمدباقر قالیباف متمرکز شد...
چرا کسانی در کشور از بیان موفقیت‌های نظام، دولت‌ها و مردم که موجب امیدواری و احساس نشاط می‌شود شرم می‌کنند؟!
چرا برخی نیروهای خودی حتی، وقتی رهبر معظم انقلاب از بهبود ضریب جینی یا کاهش تفاضل حقوق دریافتی در نظام اسلامی نسبت به رژیم گذشته سخن می‌گویند، برای ترویج این موفقیت‌های اقتصادی نظام اسلامی سنگ تمام نمی‌گذارند؟
فهرست موفقیت‌های نظام اسلامی بویژه در مسئله اقتصادی کم نیست...
_کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری طی 8 سال گذشته
_قرار داشتن اقتصاد ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان به گواه بانک جهانی
_قرار داشتن ضریب جینی ایران در جایگاهی بهتر از آمریکا و چین و روسیه
_بحرانی نبودن وضعیت بیکاری 12 درصدی ایران به گواه 100 هزار شغل بلامتقاضی در وزارت کار
غیر از این شاخص‌های مثبت، کارنامه نظام جمهوری اسلامی مشحون از موفقیت‌های مختلف دیگری هم هست.
مقابله با تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده آمریکا طی 40 سال گذشته، ارتقای سطح رفاه عمومی و افزایش شاخص امید به زندگی، پیروزی در جنگ 8 ساله، ارتقای نزدیک به 100 درصدی شاخص‌های امنیتی به لحاظ تهدیدهای خارجی، گسترش امنیت در شهرها و روستاها و...
مجدداً تأکید می‌شود همانطور که قالیباف نیز تأکید دارد؛ بیان این مثبتات و موفقیت‌ها یک ضرورت است تا روند القای ناامیدی جریان خاص در کشور متوقف شود و از طرفی هر آینه باید به این سؤال اندیشید که اگرچه ایران اسلامی با مشکلاتی مواجه هست اما در کنار آن چرا عده‌ای از بیان این واقعیت‌های مثبت کشور امتناع می‌کنند؟!
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 451814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *