۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

فشار اقتصادی و روانی خانواده های ۱۴ صیاد چابهاری در بند دزدان دریایی

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تلاش مضاعفی باید برای آزادی ۱۴ صیاد چابهاری در بند گروه ترویستی «الشباب» انجام شود چرا که خانواده های آنها به لحاظ روحی و اقتصادی در فشار می باشند.
فشار اقتصادی و روانی خانواده های ۱۴ صیاد چابهاری در بند دزدان دریایی
هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: ۱۴ صیاد چابهاری لنج «سدیس» در ۲۳ اردیبهشت ۹۳ به‌دلیل خراب شدن موتور لنج وارد آب‌های سومالی شدند و پس از به‌گل نشستن لنج، از آن زمان تاکنون در بند گروه ترویستی «الشباب» هستند.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده افزود: هرچند از آن زمان تاکنون تلاش‌هایی برای آزادی این صیادان از سوی سازمان شیلات، وزارت خارجه، وزارت کشور و از همه‌مهم‌تر سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت پذیرفته، ولی به‌دلیل آنکه صیادان و ملوانان دربند یک گروه ترویستی هستند، روند آزادی کند پیش می‌رود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خانواده ملوانان و صیادان در بند؛ زیر شدیدترین فشار‌ها هستند و نان‌آور خانواده خود را از دست داده‌اند؛ آن‌ها مرتب به اداره‌کل شیلات مراجعه می‌کنند، هرچند تلاش‌هایی صورت گرفته، اما لازم است این تلاش‌ها مضاعف شود و تکلیف این صیادان در بند مشخص شود تا ان‌شاالله همگی سالم آزاد شوند.
میرمرادزهی تاکید کرد: ۵۴ لنج چابهاری و کنارکی از سال ۸۷ تاکنون در بند دزدان و یا دولت‌های خودخوانده محلی در سومالی افتاده اند و همه آن‌ها عمدتا با پرداخت مبالغی و وساطتت واسطه‌هایی آزاد شدند، اما لنج ناخدا «سدیس» دربند یک گروه ترویستی بین‌المللی افتاده که خواسته مشخص مالی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این ۱۴ صیاد، ۴ صیاد دیگر هم از فروردین ۹۴ تاکنون دربند دزدان دریایی هستند که روند آزادی آن‌ها خوشبختانه با تلاش مضاعف سربازان گمنام امام زمان (عج) خوب پیش می‌رود.
​خبرنگار: حامد رهبر کهخا
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 451808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *