۴ نخبه چابهاری رتبه زیر هزار کنکور ۹۷/ صعود 9 پله ای ارتقای آموزشی چابهار در استان

14 مرداد 1397 ساعت 10:37

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: در کنکور امسال ۴ دانش آموز چابهاری با رتبه های ۳۰۰، ۴۵۴، ۵۴۸ و ۶۰۰ توانستند رتبه های زیر هزار را کسب کنند و به عقیده بنده نخبه تلقی می شوند که طبق آمار استانی، چابهار نسبت به دو سال گذشته در استان به لحاظ ارتقای آموزشی 9 پله صعود کرده است.


حسن نوروزی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری چهاربهاران اظهار کرد: در کنکور امسال فاطمه سیاره از دبیرستان دانشگاه توانست در رشته زبان خارجه رتبه ۳۰۰، سعیده جهان مهر از دبیرستان نمونه در رشته علوم انسانی رتبه ۴۵۴ کنکور، علیرضا دلوشی از دبیرستان دانا و توانا در رشته ریاضی فیزیک رتبه ۵۴۸ کنکور، امین رئیسی در رشته علوم تجربی از دبیرستان دانشگاه رتبه ۶۰۰ کنکور همچنین آتیه راهداری از دبیرستان نمونه نرجس در رشته علوم انسانی رتبه یک هزار و ۳۹ را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به رتبه های بالاتر از یک هزار چابهار افزود: در کنکور سراسری امسال همچنین ۴۴ نفر از این شهرستان رتبه زیر پنج هزار، ۵۶ نفر زیر ۱۰ هزار و ۷۰ نفر توانسته اند رتبه های زیر ۲۰ هزار را به خود اختصاص دهند.
نوروزی در مقایسه کمی به آمار قبول شدگان سال ۹۷ نسبت به سال ۹۵ ادامه داد: تعداد قبول شدگان رتبه های زیر هزار، پنج هزار، ۱۰ هزار و ۲۰ هزار در سال ۹۵ به ترتیب ۳، ۵، ۸ و ۲۲ نفر بوده است که در مقایسه با امسال مشاهده می شود تغییر شگفت انگیزی در تعداد قبول شدگان به دست آمده است.
وی در خصوص عوامل تاثیر گذار در افزایش تعداد قبول شدگان کنکور نسبت با سال گذشته تصریح کرد: در دو سال متوالی عواملی چون تغییر ۲۰ درصدی مدیران مدارس در حیطه نظارت بر آموزش دانش آموز، به وجود آوردن حساسیت در خانواده ها، برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای معلمان و برگزاری دوره اعتکاف علمی از عوامل اصلی ارتقا درسی دانش آموزان چابهار می باشد.
وی با اشاره به برگزاری دوره اعتکاف علمی در مدارس تشریح کرد: بر این اساس معلمان به صورت جهادی از ۱۵ شهریور کلاس های درسی خود را دایر می کنند و دانش آموزان به صورت اختیاری در این کلاس ها شرکت کرده تا درس سال گذشته خود را مرور کنند که تاثیر بسیاری در یادگیری دانش آموزان داشته است و نتیجه آن را در افزایش تعداد رتبه های کنکور مشاهده می کنید.
نوروزی با اشاره به مقایسه تعداد قبول شدگان پیش دانشگاهی سال گذشته نسبت به امسال خاطرنشان کرد: در سال گذشته میانگین نمرات قبول شدگان در امتحان نهایی دوره پیش دانشگاهی در رشته علوم تجربی ۸۱/۲۰ درصد بوده و امسال به ۹۰/۴۰ درصد افزایش یافته که جهش ۹ درصدی داشته است همچنین این افزایش کیفی قبول شدگان در رشته ریاضی فیزیک ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و در علوم انسانی از ۹۲ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته است.
​معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار تاکید کرد: درسال 95 این اداره رتبه 16 استان را داشته ولی امسال چابهار رتبه ۷ استان را کسب کرده است که درصد قبولی از ۸۴ درصد به ۹۳ درصد ارتقا پیدا کرده و میانگین نمرات از ۱۱/۱۸ به ۱۳/۸۶ رشد داشته که یک جهش چشمگیر در کمیت و کیفیت آموزشی در خرداد ۹۷ به دست آمده است.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/


کد مطلب: 451807

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451807/۴-نخبه-چابهاری-رتبه-زیر-هزار-کنکور-۹۷-صعود-9-پله-ارتقای-آموزشی-چابهار-استان

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir