بازپروری و اصلاح 290 هکتار از باغات میوه های گرمسیری در چابهار

14 مرداد 1397 ساعت 9:17

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: 290 هکتار از باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری این شهرستان به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصولات و استفاده حداکثری از منابع موجود اصلاح و نوسازی شد.


غلامحسین بامبری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: این طرح با تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب از سال گذشته تا کنون به مرحله اجرا درآمده و همچنان ادامه دارد و در مجموع 290 هکتار از باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری چابهار عملیات اصلاح، تغذیه و توسعه باغات جدید در راستای اصلاح الگوی کشت صورت می گیرد.
وی با اشاره به تامین ادوات کشاورزی مورد نیاز افزود: برای ارتقاء شاخص های مکانیزاسیون تامین ادوات و ماشین آلات از جمله دستگاه هرس پنوماتیک، سرشاخه خردکن درختان، دستگاه خردکن بوته های موز برای تهیه کمپوست نیز تأمین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح 25میلیارد ریال می باشد و افزایش این کار سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان خواهد شد به طوری که در سالهای خوب آبی بیش از 24 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می شوند.
بامبری با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می شود، عنوان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد می تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار برداشت 900 تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر 80 هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را بخشی از ظرفیت های کشاورزی این شهرستان بر شمرد.
وی تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین های کشاورزی با خسارت 263 میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک های بلاعوض می باشند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
​انتهای پیام/
 


کد مطلب: 451806

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451806/بازپروری-اصلاح-290-هکتار-باغات-میوه-های-گرمسیری-چابهار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir