۰

دوره آموزشی «قوانین ساخت و ساز مناطق ساحلی» در چابهار برگزار شد

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره آموزشی «قوانین ساخت و ساز در مناطق ساحلی» در بندر «شهید بهشتی» چابهار خبر داد.
دوره آموزشی «قوانین ساخت و ساز مناطق ساحلی» در چابهار برگزار شد
به گزارش چهاربهاران، عباس آذرپیکان اظهار کرد: به منظور حفاظت و نظارت بر سواحل و مدیریت بهینه اراضی ساحلی، دوره آموزشی آشنایی با «قوانین ساخت و ساز در مناطق ساحلی» به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به عنوان دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان و با حضور ارگان‌های مختلف مرتبط با دریا و سواحل برگزار شد.
وی با اشاره به وظایف حاکمیتی عالیه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سواحل و بنادر، افزود: از سال ۱۳۸۷ با توجهات ویژه از سوی مقام معظم رهبری و دولت به سواحل مکران به عنوان گنج سواحل، خیل عظیم سرمایه گذاران به سمت این منطقه ساحلی روانه شد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه‌ در حال توسعه است در کنار سرمایه گذاران واقعی، برخی افراد بدون رعایت قوانین و مقررات اقدام به دیوارکشی در اراضی ساحلی کرده اند که با رصد به موقع کارگروه گشت و نظارت بر سواحل استان، برخورد قانونی صورت پذیرفته است.
وی با اشاره سیاست‌های ابلاغی شورای عالی معماری و شهرسازی در قالب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به منظور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی و تشریک مساعی ارگان‌های مرتبط با دریا و سواحل در امر مدیریت سواحل، اقدام به برگزاری دوره آموزشی «قوانین ساخت و ساز در منطقه ساحلی» در بندر «شهید بهشتی» کرد.
آذرپیکان با تاکید بر وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سواحل کشور یادآور شد: بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ مجلسین و نیز تبصره الحاقی آن مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی مسئولیت صدور مجوز هرگونه سازه دریایی و نظارت بر بهره برداری و اجرای آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
وی تصریح کرد: سازه‌های دریایی غیر مجاز پیامدهای سوء زیست محیطی از جمله فرسایش و رسوب گذاری، تغییر خط ساحلی و نهایتاً اختلال در امنیت تردد دریایی را ایجاد می کنند.
وی ضمن تاکید بر توسعه سواحل مکران خواستار تشریک مساعی ارگان‌های مختلف نظیر شهرداری ها، فرمانداری‌ها و سایر ارگان‌های دخیل در حوزه سواحل و دریا به منظور توسعه متوازن و پایدار منطقه ساحلی مکران شد و با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص و بومی در حوزه مدیریت سواحل و بنادر افزود: وجود نیروهای جوان، متخصص و دلسوز نظام، ضامن حفاظت، نظارت و مدیریت صحیح از سواحل و بنادر استان است.
شایان ذکر است این دوره با حضور ارگان‌های مرتبط از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، شیلات، فرمانداری و بخشداری ها، حفاظت شیلات و ... برگزار شد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 451751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *