برای برون رفت از تورم، برنامه ریزی اقتصادی سرلوحه کار دولت باشد

25 تير 1397 ساعت 14:04

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: دولت دوازدهم باید برای تحول رفاهی مردم ایران برنامه ریزی اقتصادی جامع ارائه دهد تا کشور بر طبق موازین از پیش طراحی شده و منظم در مسیر ممتد حرکت کند.


محمد رضا گنجی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: بر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه صبح دیروز با کابینه دولت دوازدهم، ایشان از ارسال تصویری مقتدر از دولت سخن گفتند که نشان از تدبیر بلند ایشان برای مبارزه با جنگ نابرابر نرم دشمن در خصوص ناامیدی مردم است و همچنین وقتی که وزیر کار در مصاحبه تلویزیونی گفته بود برنامه ای برای کار در کشور ندارد؛ مقام معظم رهبری از احساس مسئولیت مضاعف سخن گفتند.
وی با اشاره به افزایش تورم و دو رقمی شدن نرخ آن در کشور افزود: آمریکا، اسرائیل و آل سعود با دست بردن به بازار سکه و تحریم های مختلف در حوزه روابط بین الملل در حال جنگ اقتصادی با کشورند لذا تیم اقتصادی روحانی بایستی طلایه دار مقابله با دشمن باشد و در حقیقت خط مقدم سایر وزارت خانه ها به شمار می آید.
وی داشتن برنامه اقتصادی در دولت را مهم دانست و ادامه داد: در حال حاضر وزارت اقتصاد دولت تدبیر برنامه مدونی برای افزایش اشتغالزایی و عمل به شعار سال از خود نشان نداده است همچنین برای توسعه تولید داخلی هیچگونه تسهیلات دندان گیری از سوی دولت تخصیص داده نشده است.
کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص برخورد با متخلفان سازمانی و اداری تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدگی و برخورد با مفاسد اقتصادی را در وهله اول به عهده مسئولان دستگاهها دانست تا از هرج و مرج، اختلال و ترویج فساد اقتصادی در ادارات و نهادهای دولتی جلوگیری شود و به نوعی قبح این عمل زشت نریزد.
وی خریداری سکه های بازار طلا فروشان توسط افراد خاص را نوعی حربه اقتصادی دانست و تاکید کرد: این حرکات به صورت هدایت شده و از سوی دشمن انجام شد چه دشمن داخلی و چه دشمن خارجی با چنین تحرکاتی قصد بی ارزش کردن پول کشور را داشتند تا موقعیت ایران در بین کشورهای منطقه به لحاظ ارزش پولی کاهش یابد که در کار خود موفق هم عمل کردند و باید با برنامه ریزی به حالت اولیه بازگردیم.
گنجی خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور تنها با برجام و روابط خارجه حل نخواهد شد ولی تقویت روابط با شرق و غرب برای بهتر نگه داشتن وجه ایران در بین کشورهای دنیا طبق فرمایش رهبری الزام است و می تواند در پیشبرد بخشی از برنامه های اقتصادی و رضایتمندی مردم موثر باشد.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا ژاله
انتهای پیام/


کد مطلب: 451737

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451737/برون-رفت-تورم-برنامه-ریزی-اقتصادی-سرلوحه-کار-دولت-باشد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir