۰

حجاب درایران ریشه در فرهنگ ملی و باستانی دارد/ نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی یک ضرورت است

حجاب در ایران از زمانهای بسار دور بوده است و ریشه در فرهنگ ایرانی و باستانی دارد.
حجاب درایران ریشه در فرهنگ ملی و باستانی دارد/  نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی یک ضرورت است
به گزارش چهاربهاران، حجاب كه یكی از احكام برجسته اسلامی است و در قرآن كریم نيز به صراحت در سوره احزاب و نور از آن یاد شده است، در تمامی ادیان آسمانی، مورد سفارش قرار گرفته و در برخي قومیت‌ها و ملل گوناگون با ریشه تاریخی كهن، نظیر ایران، به عنوان یك فرهنگ نهادینه شده است.

در ایران باستان، قبل از ظهور دین مبین اسلام چادر به عنوان مقوله‌ای «ملی» مطرح بود، تا بدان‌جا كه برخی محققان و اندیشمندان، پوشش اسلامی را نتیجه تعامل فرهنگی بین اعراب و ایرانیان دانسته‌اند.

غرب به جهت تضعیف باورها و ارزشهای دینی و ملی ما، حجاب را مانعی برای آزادیهای زنان در امور اجتماعی و اقتصادی می داند و با نادیده گرفتن عزت و کرامت بانوان و فطری بودن اصل حجاب به دنبال القاء نظریات خود مبنی بر تبعیض آمیز بودن این حکم اسلامی، ایرانی دارد تا از این رهگذر در راستای تاکتیکهای تهاجم فرهنگی (بی هویت نمودن نسل جوان، تضعیف و تخریب باورهای دینی و ملی، شکست انقلاب اسلامی ایران و…) اندلسی دیگر را بوجود آورد.

مقام معظم رهبری در بیانات گهربار خود با اشاره به ایرانی بودن حجاب می فرمایند:«زنان ما چادر را انتخاب کرده اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که حتماً چادر باشد و غیرچادر نباشد. گفتیم که چادر بهتر از حجاب های دیگر است، زنان ما می خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند و چادر «لباس ملی» ماست. چادر بیش از آنکه یک حجاب اسلامی باشد، یک حجاب ایرانی است!

این یادگار کهن ایران زمین (حجاب) در معرض تخریب و هجمه ای ویران کننده با گلوله های «حجاب گریزی» و «حجاب هراسی» دشمنان و معاندان ایران اسلامی قرار گرفته که نیازمند عزم ملی در جهت حفظ و گسترش و تقویت آن مشارکت همه گانی را می طلبد.

کارشناس مذهبی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به تاریخچه حجاب در ایران بیان کرد: با اینکه حجاب یک مقوله دینی و مذهبیست از نگاه بومی خواهیم دید حجاب قبل از اسلام در ایران متداول بوده است.

حجت السلام علی رشیدی افزود: زن در ایران باستان موجودی مقدس بود و حتی حاضر به نصب تندیس از زنان در کتیبه ها نبوده اند و چنانچه در کتیبه های حال حاضر در کشور بنگریم آثار و نقوشی از زن نمی بینیم مگر در موارد بسیار محدود که آن هم پوشیده و با حجاب بوده است.

وی واژه چادر را به عنوان حافظ و محافظت کننده از خطرات محیطی در فرهنگ زبان پارسی برشمرد و بیان کرد: کلمه چادر قبل از اینکه در واژگان عربی بیاید در فرهنگ واژگان ایران بوده است؛ معنای چادر حفاظت است وجامعه را از بلاهای باطنی و ظاهری حفظ می کند.

کارشناس مذهبی تداوم فرهنگ را به اندازه ایجاد فرهنگ مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر، از جایگزین شدن فرهنگ غلط بدحجابی و غربی در جامعه جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: حجاب، جزو آثار ملی و افتخارات این مملکت است و این نشان از وجود اخلاق حسنه و مقید به موازین اخلاقی بودن نیاکان ما ایرانیان و دوری از هرگونه بی‌بند و باری و فساد اخلاقی دارد.

حجت السلام رشیدی با اشاره به تاثير تبلیغات سوء ماهواره‌ای بر فرهنگ جوامع خاطرنشان کرد: رسانه‌های دولت‌های غربی تهاجم همه جانبه خود را در جهت تخریب انسان معنوی قرار داده‌اند، امروزه حتی مردم غرب بر ضد این تبلیغات حاکمان غربی بر علیه جوامع اسلامی ایستاده‌اند و با آن مخالفت می‌کنند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 451722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *