۰
در سال حمایت از کالای ایرانی؛

ساخت بزرگترین مجتمع پلاستیک سازی جنوب شرق کشور در منطقه آزاد چابهار

سپید پلاست بزرگترین مجتمع پلاستیک سازی جنوب شرق کشور در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار ساخته شده و با تامین مواد اولیه شروع به کار می کند.
ساخت بزرگترین مجتمع پلاستیک سازی جنوب شرق کشور در منطقه آزاد چابهار
به گزارش چهاربهاران، دولت برخلاف توجه به حمایت از کالای ایرانی همچنان با رویه مشابه سال قبل مشغول واردات بی رویه و بی توجهی به نیازمندی های سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشد.
یکی از علل توسعه اقتصادی چین خودکفایی و افزایش صادرات می باشد به طوری که بسیاری از این قبیل کشورها هر چیزی را که وارد می کردند سریعا مشابه آنرا شروع به ساخت کرده تا از واردات، خروج ارز و کاهش ارزش پولی کشورشان جلوگیری شود تا اشتغالزایی و رفاه بیشتر مردم را در پی داشته باشد.
سرمایه گذار و مدیرعامل مجتمع پلاستیک سازی سپید پلاست چابهار در گفت و گو با چهاربهاران گفت: این طرح در سال ۹۵ به منظور حمایت از کالای ایرانی در منطقه آزاد چابهار اجرایی شد به طوری که تا این لحظه بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه برداشته و برای ۶۰ بومی چابهاری اشتغالزایی ایجاد می کند.
اصغر بلوچ با اشاره به کمک رسانی منطقه آزاد چابهار به عنوان نماینده اقتصادی دولت در جنوب استان افزود: دکتر کردی در ابتدا برای ساخت مجتمع، زمینی به ما تحویل داد که بر روی آن یک قطعه کوه وجود داشت و مجبور شدیم برای برداشتن آن از هزینه های شخصی خرج کنیم همچنین حتی یک ریال تسهیلات از منطقه به ما پرداخت نشده است و با هزینه شخصی کار را به مرحله اجرا درآورده ایم.
وی در خصوص بروکراسی اداری منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تنها کمکی که دکتر کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار به ما کرده‌ است راه اندازی سریعتر کارهای ادرای مانند امضا و تکمیل مدارک بوده، که با توجه به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی انتظار انفعالی از نماینده اقتصادی دولتی نمی رفت.
بلوچ در خصوص میزان تعرفه های آب و برق در حمایت از صنایع تولید داخلی تصریح کرد: معمولا در کشورهای توسعه یافته اقتصادی پس کرانه های آب، برق و سوخت را برای کمک به سرمایه گذار و افزایش روحیه کاهش می دهند ولی در منطقه آزاد چابهار نه تنها چنین چیزی روی نداده بلکه برق را با هزینه شخصی تا محل مجتمع کشیده ایم و آبرسانی هم از سال ۹۵ تاکنون محقق نشده است.
یکی دیگر از سرمایه گذاران پشیمان شده برای حمایت از تولید داخلی در منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: تصمیم داشتم تا به سرمایه ای که داشتم با مواد اولیه پلی اتیلن ساخت تانکر را در پیکره صنعتی احداث کنم ولی بعد از مراجعه به ساختمان شماره ۳ منطقه متوجه شدم هیچ تسهیلاتی از سوی منطقه برای سرمایه گذار پرداخت نمی شود و تنها با معرفی به بانک آن هم با وام ۱۸ درصد می توان یک شرکت تولیدی احداث کرد.
علی میر با اشاره به عدم توجه وزارت اقتصاد دولت روحانی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی افزود: با چنین برنامه های که مناطق آزاد برای ناجیان شعار سال در نظر گرفته است مشخص می شود روال نهادهای صنعتی دولت مطابق سال های قبل بوده و هیچ تاثیر و تغییری در سیاست های اقتصادی دولت به وجود نیامده است.
به گزارش چهاربهاران دولت تدبیر و امید با واردات هدفمند و بدون هدف همه نوع کالا سعی در افزایش درآمدزایی خود می باشد و به ضربه ای که واردات به اقتصاد و معیشت مردم می زند بی توجه است.
همچنین رویه سیاسی دولت بعد از شکست برجام با آمریکا در شروع مذاکرات جدید با اروپا نشان می دهد که هیچ علاقه ای به اتکا به منابع غنی انسانی و صنایع داخلی کشور ندارد و مطابق سیاست های کورکورانه و شکست خورده اصلاح طلبان پیشین به کار خود مشغول است.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا ژاله
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 451717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *